Januar 2018

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Januar 2018

Indlæg by Thomas on Ons jan 03, 2018 3:55 am

Putin vil lave en krypto-valuta??

Undskyld, jeg spørger: Hvor meget mere krypto end rubler kan man blive?
Thomas

Antal indlæg : 25382

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Valutareserven 2017 ultimo

Indlæg by Thomas on Ons jan 03, 2018 11:58 pm

Her er ikke sket det store. Det var sandelig heller ikke meningen.

Der ligger stadig de 20 mia. fra Putin, som skal bruges til investeringer i Forsvaret.

Det er ikke der, det ligger: Det ligger i det forsatte fald af USD - USD ligger 1-2% lavere end i august.

TPP har USA meldt sig ud af - i sikker forvisning om, at når maven knurrer, så skal kineserne nok komme til fornuft. Omvendt kan de overbetale leverandører alle andre steder.
Thomas

Vis brugerens profil

16/1 2018

Indlæg by Thomas Yesterday at 11:59 pm

USD fortsætter sit fald. Er nede på 6,05 kr.

Jeg kan ikke sige mig fri for, at man bruger valutabevægelserne til at lægge ordrer til forsvaret.
Det er i hvert fald meget karakteristisk, at der her sidst på 2017 faldt et par betydelige ordrer til Sverrig på lastbiler og motorer til Piranha - og man har så vidt jeg kan se købt nogle af fiduserne fra S103 også. MOWAG er højt og flot ligeglad hvilken motor de propper i de blikæsker.
Det er det hjulophæng, der gør, at jeg fornemmer, at det er, hvad der foregår. Piranha er den eneste med medstyrende agterste hjulpar.

Ingen tvivl om, at der er en afsindig valutaspekulation i gang i øjeblikket og situationen er ustabil. Det gør jo så også, at Nationalbanken er i stand til at købe andre landes statsobligationer, når de er billige.

Det kan da godt være, at Tulletåben er Nordeas lydige og villige redskab; men om ikke andet gør det, at man får et forvarsel om, hvornår man vil flygte ind i DKK. Det vil trykke kursen på svenske statsobligationer gennem at trykke SEK. Det jeg så bare ser, er, at noget tilsvarende gør sig gældende med NOK. Det får mig til at spekulere på om man sætter et Kongsberg kanontårn på?
Det betyder også, at der kommer volumen i det kanontårn.
Det næste kneb er, at canadierne har masser af billig olie at købe ind for. Der skal nok komme volumen i sagerne.
Hele skrigeriet omkring dansk medproduktion havde jo sit udgangspunkt i sammenbruddet af den schweiziske valutapolitik. Nu er CHF kommet på 6,3 kr. igen.

Det pudsige er, at genoprustningen, det bliver noget Putin kommer til at betale.
Thomas

Vis brugerens profil

Re: Januar 2018

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics