B-1B Lancer

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

B-1B Lancer

Indlæg by Thomas on Søn maj 07, 2017 6:27 pm

Det skal såmænd nok være rigtigt nok, at USA gør gengæld for de provokationer.

Fidusen er, at B-1 er den billigste pr. flyvetime. Det er så næppe rettet specielt mod Nordkorea, skønt det er jo altid rart at vide, hvilket luftforsvar, de har - reelt tror jeg ikke de har noget.

Der er ikke nogen tvivl om, at russerne har deres problemer med at holde deres Backfire, Blackjack og Bear i luften! Den egentlige styrke på flyområdet er, at USA kan vedligeholde deres fly!

[/tr]
Fly______BlackjackB-1 Lancer
Tomvægt/tons11087
Max vægt/tons275216
Motorkraft/kN550310
Max motor/lbs980550
Brændselsforbrug/lbs/lbs/time.0,720,562

Blackjack er et større og tungere fly med en væsentlig ringere brændselsøkonomi. Man kan da godt starte med den større vægt, bare man bruger mere motorkraft; men det giver to problemer:
  • Med den ringere brændselsøkonomi, skal man bruge mere brændsel - skide være med, hvad brændslet koster: Det er, at det skal slæbes hele vejen.
  • Man kan godt sætte fuldt knald på under starten; men det slider altså mere på motoren. Civile fly regner på hvor meget motorkraft, de skal bruge og starter med et længere tilløb for at øge tiden mellem større overhalinger.

Jeg tror simpelt hen, at det er bevidst, at man prøver at få russerne til at flyve så meget som muligt med deres bombere - simpelt hen for at slide dem ned. Hvis de så også har problemer med at skaffe de kvalificerede mekanikere, så bliver det hurtigt meget dyrt.

Derfor tror jeg også, at man gik efter russiske bombere i Syrien.
Thomas

Antal indlæg : 24799

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen