1/4% 2020

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

1/4% 2020

Indlæg by Thomas on Fre apr 28, 2017 8:18 pm

Åbner.
Thomas

Antal indlæg : 24389

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Hjorten HAR så svært ved at få udgifterne til at slå til!

Indlæg by Thomas on Lør maj 27, 2017 8:57 am

Nu så jeg, at Mattis havde kaldt Hultqvist dagen før (18/5 2017) til møde i Pentagon til en skideballe af de helt store!
Der er måske et sammenfald med Nordeas bestræbelser på at komme ud af Sverrig: Sverrig er jo en bankejet stat! Kæmpetåben til Brian Mikkelsen vil have de svenske forbrydere til at have hovedkvarter i Danmark - det bliver nok løgn.

Uffe er ved at svømme hen i rørelse over den svenske forsvarsminister: Jeg tror baggrunden for det pludselige anfald af fornuft hos en svensker skyldes, at svindleren har fået nogen på ørerne.

Nordea er kun Putins forlængede arm til pengevask. Det ved vi jo alt om!
Den samme dag som Uffe skriver: 19/5-2017 sælges for 5 milliarder (temmelig præcist endda) af ¼% 2020 obligationer. til kurs 102,1.

Måneden før solgtes 3/4 mia. ½% 2027 til kurs pari.
Der er nogle penge, der vil ud af Sverrig. Mange penge.
Faktisk så mange, at der ikke bare kan være tale om de traditionelle skattesvigere og narkohandlere.
Det er så meget, at SEK dykkede under 75 øre!

Kan Putin ikke sælge de obligationer igen? Tjo.... det kan han da godt; men det kommer til at koste - meget. Jeg tvivler på, at Nationalbanken melder sig som køber over kurs 75.

Ser man på bytteforholdet mellem 1/4% 2020 og 4% 2019, så skulle 4% 2019 ligge i en kurs 111-112. Det gør den IKKE.
Når ¼% 2020 ligger i kurs 102 - og vi gætter vildt og inderligt på, at det er den "rigtige" kurs - så passer 112 temmelig godt. Problemet er bare, at bytteforholdet er 1,32 mia. 4% for 1 mia.¼%

For at købe 1 mia. i ¼% 2020, skulle man principielt kun give 0,9 mia. 4%. for en obligation, der endog har et års kortere løbetid. Det passer med en kurs 66-70 for ¼% 2020 i tilbagekøbsværdi.

Nok har banksvin bevist, at de ikke kan regne andet end galt! Men så MEGET? Det sker IKKE!

Der må være nogen, der har noget skummel for. Der er altså nogen, der vil have "vasket" 5 milliarder - og er parat til at tage en rundbarbering på 1½ mia. kroner! Ren og skær foræring til Nationalbanken!

Ved I, hvad jeg tror? Der kom pengene til anskaffelse af ikke alene en stak luftværnsmissiler og Tomahawk; men en Huitfeldt-klasse til?

Vores forsvarsminister HAR så svært ved at få udgifterne til at slå til.

Der har nok været en grund til den hjertelige håndslag som Løkke gav Trump. De danske forsvarsudgifter stiger med den hast, som Putin har råd til at forære os pengene! Specielt da USD kommer lidt ned!
Thomas

Antal indlæg : 24389

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics