Hold da kæft, hvor blev Putin pissesur!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Hold da kæft, hvor blev Putin pissesur!

Indlæg by Thomas on Tors feb 16, 2017 3:13 am

Da han fandt ud af, at han blev snøret!

Det mener Henrik Dam Kristensen, forsvarsordfører for Socialdemokratiet, skriver DR.

- Vi kan se, at Rusland har oprustet voldsomt i Kaliningrad, som ikke ligger ret langt fra os. De har blandt andet oprustet med missiler, der kan nå temmelig langt, og der er også mulighed for atomsprænghoveder på de missiler. Det gør mig bekymret, siger han.

Tja... da nu Putin insisterer på at betale for dem - personligt!

Jeg spidsede godt nok ører, da Stoltenberg omtalte noget krydsermissil-lignende og at to systemer skulle være opstillet.

Jeg har gennem de sidste 14 dage observeret på auktionen: DGB 0,50% 2027. Den gik i 98½, hvilket er helt sindssygt. Jeg mener når: DGB 1,75% 2025 går i 112,22, så skal man langt ud ned i rente og op i løbetid for at få en kurs på pari.
Der er nok ikke nogen tvivl om, at det er Putin helt privat, der har købt dem gennem Nordea. Alene beløbet peger på det: Det svarer ca. til 1 mia. EUR - og hvem har så stor trang til at betale, at han er nødt til at tabe så mange penge? Jeg tror så også, at der var en sjat DGB 3,00% 2021; men det ved jeg nu ellers ikke.
Nordea går ikke ud og byder på sådan noget - ikke med mindre, de har en køber - og i idioter i den størrelsesorden er der trods alt langt imellem - det kan kun være Putin.

Det forklarer også hvorfor Putin har haft gang i landsforræderne Nazi-Marie og Tulletåbe Banksvin. Det, der overhovedet undrede mig var at Rohde gik med til det nummer: Det kan kun være fordi bestyrelsesmedlemmet Tulletåben forlangte det. Som sagt så gjort.
Renten er så latterlig, at den ikke engang dækker inflationen - for slet ikke at tale om produktivitetsstigningen: For at glide igennem Nationalbankens bestyrelse, så må det salg være krævet af en, der er ualmindelig skidt begavet og med en særdeles korrupt moral. Ellers går Rohde ikke med til noget sådant pjat. Og han må have haft 14 dage med et meget dumt grin på fjæset.

Naturligvis truer Putin med atomvåben - det plejer han jo at gøre, når nogen tager af kassen - hans kasse vel at mærke.
Disse obligationer er usælgelige til andet end kurs 75 - og det er optimistisk. Jeg tror faktisk det er til at tilbagebetale det lån som Schröder ydede Putin som en personlig vennetjeneste i forbindelse med Nord Stream 1 - det er så bare noget, jeg tror. Det er svært at vide med noget, der er så korrupt som Rusland. Jeg hæfter mig bare ved, at man har ikke fået overdraget de Condor fly.
Der er også en offensiv i gang i Ukraine, hvilket kunne tyde på, at Rusland ikke vil udlevere de fly - mens man kan få noget for dem.
Der var en antydning efter, at Canada fik den 5. Globemaster billigt. Det var så nok mere, at CAD stod højt på det tidspunkt. Så noget godt kom der ud af det.

Det kunne være rart om man fik en Huitfeldt-klasse til og en Knud Rasmussen-klasse til.
Huitfeldt'en skal godt nok have en ekstra besætning; men så meget betyder det jo heller ikke. Der bliver jo en fortjeneste på den handel på minimum 1½ mia. kr. Der er så en til begge to og to sæt RIM-66 plus en Tomahawk eller to.

Det med isbryderen er lidt mere kompliceret: Det er kun hvert 10'ende år, at der er en issituation i Østersøen, der kræver isbrydere. Da man havde Storebæltsfærgerne, så tog man besætningerne fra anden tjeneste i DSB.
I dag er problemet ikke så meget de indre danske farvande: De er dækket med de tre Knud Rasmussen, der allerede er anskaffet. Det jeg tænker på er Østersøen helt frem til Skt. Petersborg.
Det er ikke realistisk, at Polen, Estland, Letland og Litauen kan oprette en istjeneste, der kan håndtere en egentlig isvinter. Det vil derfor være Danmark, der skal træde til - også i egen interesse - for at opretholde sejladsen.
Det er så mindre omfattende end man skulle tro. Der er generelt nordgående strøm i Østersøen, fordi så mange floder skal ud gennem de Danske Bælter - det kan om ikke andet give isskruninger, der skal gøres noget ved.

Ellers er indre Danske Farvande fra Skagen til Skt. Petersborg formet som et U, hvor Sverrig ligger så grusomt i vejen - indeni U'et. Det betyder, at ved den mindste drejning af vinden vil isen flytte sig et andet sted hen. For at opretholde sejladsen skal man så flytte sig for at bryde isen, hvor den ligger og flyder. Derfor vil man kunne tage en bryder fra Bælterne sammen med den ekstra. Der skal så rekognosceres for is i dagtimerne; men det er ikke mere end Flyverhjemmeværnet kan klare - de få gange, det er aktuelt.

Men det er noget, der afhænger lidt af, hvor generøs Putin er.

Obligationerne? Åh.... dem samler Nationalbanken da bare op, når de bliver udbudt. Under normale omstændigheder skulle vi op på 3-3½% kupon for at gå i pari på 10 år. Det svarer nogenlunde til en forventelig inflation og produktivitetsudvikling. Det vil sige, at udhulingen af obligationen ½% 10 år er på 2½% om året - hvilket svarer til en købskurs på 77½ regner vi alternativet med så taler vi (3%) 73½ - så kurs 75 passer nok meget godt.

Det giver Nationalbanken en nettofortjeneste på 1,75 mia., hvad er, hvad man har afdækket i valutareserven. I forøgelse - altså - i januar. Så jo, der bliver råd til det hele - og så får vi genoptaget produktionen af Huitfeldt-klassen. Canada har købt den norske Svalbard-klasse i stedet for Knud-Rasmussen-klassen - et til deres behov nok bedre køb.

Men jeg kan jo tage fejl. Det må vi da håbe, for med Putins temperament, så slipper Tulletåben ikke fra dette med livet. Nazi-Marie heller ikke.
Thomas

Antal indlæg : 24521

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Tulletåben og Nazi-Marie er i livsfare.

Indlæg by Thomas on Søn feb 19, 2017 6:12 pm

Jeg ved ikke om I har set, at Putin har forsøgt at slå Montenegro's statsminister ihjel?
Sådan er Putin nu engang: En hidsig og opfarende bølle, når han opdager, at han har gjort sig så eftertrykkeligt til grin.

Der er ikke nogen tvivl om, at Nazi-Marie og Tulletåbens liv er i største fare, fordi Putin er ved at opdage, at han er blevet snydt så vandet driver.

Det er jeg ved at være helt sikker på:
Se cirkulationen af ½% 2027 obligationen er nu over 9 mia.
En ting er det direkte salg af obligationen, som er på ca. 6½ mia, ; men hertil kommer at 2½ mia. er blevet ombyttet! Specielt den milliard på 7% 2024. Det er noget INGEN institutionel investor ville gøre.

En nogenlunde investor ville have de obligationer i beholdningen: "Holdes til udløb", hvorved de ville figurere i regnskabet til kurs pari - og dermed ikke regnskabsmæssigt skulle justeres efter en børskurs.
Se en professionel og seriøs investor ville bare have ladet de obligationer løbe ud - uden at bekymre sig om børskursen - og så have været glad for en forrentning på 7% - hovedstolen den skal nok komme til udbetaling - som oprindeligt lovet. Der er ikke nogen ko på isen, hvis man ikke har ladet sig forblænde af vrangforestillingen om egen fortræffelighed.

Det er så også Putin i en nøddeskal! Han er så overbevist om, at han er genial, at det er latterligt. Det spiller lige til hans barnagtige forfængelighed - hans voldtægter af større og mindre fisk.
Tulletåben er af helt samme type! Den stupide barnligheds stolthed over egen begavelse, mission i tilværelsen og dramatiske snedighed. Komplet latterlig og underlødig person.

Forfængelighed er kostbar, specielt når man kommer op mod en erfaren parfumesælger - og Rohde laver al den parfume, du skal bruge.
Nu har jeg ikke finde om tonmængderne af den russiske guldreserve er blevet opdateret ult. 2016; det er sådan set også lige meget, fordi det guld er usælgeligt og egentlig ikke en reserve - guld er værdiløst, fordi begynder man at sælge af det, så falder værdien til 1/10 - med det samme.
Læg mærke til: Danmark har ikke nogen guldreserve; men en valutareserve på ca. 4-500 mia. DKK - oven i købet rentebærende (ikke meget; men dog).

Det ender sgu med, at mit oprindelige gæt på kurs 60 for ½% 2027 kommer til at være temmelig præcis - vi har passeret kurs 85 - for nedadgående. Meeeen vi kommer nok til at holde ved kurs 75 (lige så løst og ubegrundet et gæt, som så meget andet).

Men indtil videre: Så har Putin skovlet ikke 1½ mia. i statskassen, vi taler nok det dobbelte.
Selvfølgelig skal vi bruge MANGE flere penge på forsvaret, når nu Putin insisterer på at betale for det! - Helt personligt!
Thomas

Antal indlæg : 24521

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics