Trump

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Rusland: Falsk nyhed at Trump fortalte os hemmeligheder.

Indlæg by Thomas on Tirs maj 16, 2017 5:58 pm

Det er på sæt og vis rigtigt nok, hvis det er som jeg formoder: Nemlig, at USA har benyttet lejligheden i Syrien til at rydde kæften på "bamsen" ved at udslette de russiske fly på den russiske base.

Det ved "russerne" sådan set godt! Jeg er så bare ikke sikker på, at Putin har fortalt det til Lavrov - det plejer han jo ikke at gøre!

Jeg er heller ikke sikker på, at Israelerne har så forfærdelig meget imod, at russerne ved, at deres luftforsvar mod Israels flyvevåben har den samme kvalitet som den plejer: Nemlig er en potemkinkulisse. At Rusland er blevet ydmyget, det er et problem for den russiske selvfølelse, men sådan set er Israel ligegyldigt.

Det væsentlige er, at russerne ikke kan bruge den oplysning til ret meget - sådan er det, når man får noget at vide, som man godt ved.
Thomas

Antal indlæg : 24390

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Trump i Saudi Arabien.

Indlæg by Thomas on Søn maj 21, 2017 1:57 am

Hvorefter han tager direkte til Israel.

Spørgsmålet er om Saudi har fundet ud af, at de hader iranerne mere end de hader jøderne?

Det lader til, at Saudi køber for 350 milliarder USD våben over 10 år. Saudi har den mest besynderlige form for pacifisme: Nemlig købe de dyreste våben, de overhovedet kan få fat i - hvorefter de så ikke kan bruge dem - eller vedligeholde dem.

Hvorom alting er, så vil det betyde, at Saudi må øge olieproduktionen, hvilket de udmærket kan. Specielt når man fortæller dem, at lavere oliepris vil gøre afsindigt ondt på Iran.

Meget tyder på, at der er tale om et lagersalg fra USA's lagre i ørkenen. Priserne er nok i hvert fald gode. Det er en mulighed for at hive den overnormale profit ud af Saudi ved at gøre våbnene dyre.
Thomas

Antal indlæg : 24390

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen