Kandestøberier.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Kandestøberier.

Indlæg by Thomas on Søn okt 30, 2016 3:38 pm

Jeg vil ikke engang sige, at det morer mig, med alle dem, der kloger sig så forfærdeligt på det politiske. Ikke så lidt af "betragtningerne" og "synspunkterne" beror på, at Tyngdeloven kan ændres ved en folketingsbeslutning mellem den dårligst begavede del af befolkningen. Det kan man da godt; men resultatet bliver derefter.

1) Rusland/Kina: Der er så mange "vise" bemærkninger om det marked Rusland og Kina har i hinanden gensidigt. Javel; men det forudsætter altså, at man kan blive enige om bytteforholdet mellem kinesiske industrivarer og russisk energi. Lyder det sandsynligt? Øhhh.... nej. Det kommer til at afhænge af to parter på hver sin side af et forhandlingsbord, der konkurrerer om at være mest stupid og skidtvigtig - den slags plejer at ende galt - meget galt.

2) Wikileaks og Clinton: Det vi har set konsekvent er, at Hillary er forslagen som få. Er der nogen, der har spekuleret over om disse lækager er stoppet ned i halsen på russerne? Russerne kan da godt få lov til at kigge på 100.000 email, hvoraf hovedparten er sande nok; men hvis jeg var hende, så havde jeg i flokken gemt nogle vidunderlige stykker vildledning. Hovedparten af en giftpille er komplet uvirksomt fyldstof.
Vi har jo - indtil nu - også set, at ikke så snart, at Clinton har tirret Trump til at miste besindelsen, så kommer der et smask den modsatte vej - og Trump hamrer fjæset ind i den åbentstående dør med fuld fart.
Det er derfor, jeg tror at Clinton har en lusket lille aftale med FBI om hvad russerne og Trump kan få fat i. Hvad der kan komme er kemisk renset og strøget for noget væsentligt.
Jeg tror så også, at man har gemt godterne om Trump til efter valget, hvor Trump vil blive hængt til tørre og ydmyget på det groveste, som den underlødige småsvindler han er. En ting er sikkert: Clinton er god til at bære nag.

3) Hjemligt er Dansk Folkeparti kommet ind i sin terminale fase. Man har givet Pia Kjærsgaard alt det reb hun skal bruge til at hænge - ikke blot sig selv (hun er stadig dybt fornærmet over, at man skaffede hende ad vejen, fordi hun var farlig at havende gående løs omkring); men også resten af den benægtelse af åndsevners eksistens, som Dansk Folkeparti udgør: Det er ikke nok at fjerne hovedidioten - der er nok til at tage den hædersplads.
Man skal have de skidtvigtige nullerikker til at gå efter struben - på hinanden. Det skal nu nok lykkes.

4) Alle har haft travlt med at afskrive Lars Løkke. Ingen har gidet kikke efter hans styrker. Tingene bliver som Lars Løkke vil have det. De skal nok pege på Løkke - også efter det valg, som de alle så gerne vil undgå.
Det passer Løkke udmærket med, at Skrigeskinken er alternativet til ham som statsminister (og jeg har hele tiden sagt, at Helle Thorning ikke var nogen dårlig statsminister, men det klarede Socialdemokraterne internt at skaffe hende af vejen). Det kunne være sjovt at være en flue på væggen, når det for alvor går op for Harry Potter og Anders Samuelsen (et alia), at de sidder i saksen og er uhjælpeligt fanget i den værst tænkelige klemme.
Lars Løkke siger ikke ret meget - det er heller ikke nødvendigt - de kan skrige så meget de vil; men de får bare ikke nogen lakridser til stemmebåndene. Alt, hvad der afviger fra Venstres politik til flextumpernes og bankernes fordel vil blive hældt ned ad brættet - med henvisning til alternativet.
Alternativet har heller ikke et håb om noget som helst. Enhver imødekommelse til Skrigeskinken vil blive afvist - med henvisning til alternativet. Der er ikke noget håb for de skolelærerne og hashhandlerne i SF/Enhedslisten.
Transportplanen, som Venstre med stor omhu har holdt sig udenfor, vil blive kompromitteret, så både de "borgerlige" og Socialdemokratiet vil blive nødt til at bryde forliget. Der vil komme en opdatering af GODS-trafikken, så transitlastbilerne kan komme væk fra landevejene - så er der masser af plads til de personbiler, der bliver billigere og får billigere benzin. Der skal ikke nogen videre trafik gennem Storebælt (til at rage broen ned). I Østersøen skal APM have monopol, så vi kan få Sundtolden tilbage gennem en beskatning af et datterselskab i APM.

5) Danske Bank, Nordea og resten af kvajpanderne skal afvikles. Nu fyrer Danske Bank 8.000 nullerikker - sikkert insolvente - og da Danske Bank vel har ½-delen af de 40.000 bankansatte, så skal Danske Bank nok blive skåret ned til det halve. De andre kommer også - i det omfang, de overhovedet overlever.

Thomas

Antal indlæg : 23529

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen