Véd I hvad jeg tror? Dagpengene.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Véd I hvad jeg tror? Dagpengene.

Indlæg by Thomas on Lør sep 17, 2016 9:08 am

Der er nogle forhold, der giver mig en stærkt bestyrket mistanke:

• Gorrions brokkerier og Doctors personlige observationer, hvor der er fremdraget tilfælde af så grotesk fejladministration, at det må betegnes som - ja, Gorrion - kriminelt.
  • Den gravens tavshed, der har været om sagen. Specielt efter, at ministeriet fik samtlige sager ind - mappe og det hele.
  • Det fælles politiske ansvar på tværs af alle partier. Man kan jo ikke gå ud og sige, at samtlige kommuner har lavet bedrageri i milliardklassen; men det har de ikke desto mindre gjort. Ingen - og absolut ingen - har følt nogen trang til at meddele offentligheden skandalen og dens omfang.
  • Den tid, der er forløbet i denne pinlige tavshed. Havde det været "et problem", så havde man lusket noget ind gennem bagdøren og visket et par krokodilletårer af den i alvorlige furer lagte kind.
  • Vi har for første gang i meget, meget lang tid en statsminister, som ved, hvad kommunal administration er. Det gør det nemlig teknisk muligt overhovedet at gøre noget.

Jeg tror ganske enkelt, at samtlige dagpenge/førtidspensionssager er blevet skubbet over på dagpenge af den kommunale administration, fordi hvis det er dagpenge, så betaler staten det. Hvis det er førtidspension, så betaler kommunen, som administrerer ordningerne, en meget væsentlig del af de betydelige omkostninger. Alle med den svageste berøring med dagpengesystem og førtidspension ved at noget er galt - rigtig, rigtig galt; men her er der - for en gangs skyld - virkelig tale om en korrekt sammensværgelsesteori.

Jeg siger ikke, at der er tale om administrative fejltagelser - heller ikke ret mange - der er tale om en indarbejdet praksis. Jeg siger ikke, der er tale om et problem (undtagen for de mennesker der er ofre for det system), fordi ingen administration anser det for problematisk. Jeg siger ikke, at det er almindeligt og udbredt! Jeg siger:
Det er gjort konsekvent. KON-SE-KVENT!

Det slutter jeg ud fra den dybe tavshed - den er ikke bare pinlig - den er øresønderrivende. Der er INGEN, der har NOGET at lade NOGEN høre! Alle har vidst det; men ingen har villet røre ved sagsforholdet med en ildtang. Det er ikke udygtighed - det er svindel og kommunalt bedrageri af staten - og staten har stiltiende accepteret det.

Det tror jeg på baggrund af:
  • For mange år siden da centrumdemokraten Frode Nøhr var trafikminister var der et røre omkring overlæs på lastbiler. Nøhr var så temmelig ubegavet; men som motorcykelbetjent vidste han alt om det praktiske arbejde - han var så uheldigvis hæderlig - meget irriterende.
    Sagen var jo, at samtlige lastbiler kørte med overlæs. Det var spørgsmålet om godset kunne være der. DSB fik en anmodning om, at foretage en opmåling med deres vægte ved alle færgehavne - som sagtens kunne lade sig gøre - selvfølgelig kunne det det. Det blev afvist. Sagen var jo, at man vidste ALT om sagsforholdet - alene fordi færgen løbende skulle trimmes ud efterhånden som lastbilerne kørte om bord.
    Det var så det mindste problem, fordi, hvis en lastbil har kørt med overlæs, så skal den jo til syn for at se, at skaderne ikke på bilen ikke gør den farlig at køre med. Det viste sig så, at synshallerne var korrupte - det var så slemt, at man måtte lade synsarbejdet privatiseres - at reglerne blev fulgt var sjældne undtagelser.
    Der var ikke skader på lastbilerne, de er nemlig bygget til det. De havde ikke godt af det; men efter 5 år blev lastbilerne alligevel skrottet. Branchen var pilrådden - det er den stadig - hvilket vi kan se af hvor meget, man beskæftiger sig med cabotage i EU.
    Problemet er så bare, at nok er lastbilerne bygget til det; men det er vejene IKKE. Det er ikke et lokalt dansk problem - men man kan sgu ikke udskifte alle større motor- og andre veje i Europa sådan uden videre.
  • Efter 2. verdenskrig var retsopgøret meget ufuldstændigt - man fik hængt nogle koncentrationslejrchefer; men hovedparten fik jo lov til at løbe: Om ikke andet så ville det have betydet en nedskydning af tyskere i et omfang, der havde mindet om den massakre, man med rette havde anklaget vagterne for. Russerne begyndte på det; men holdt så op - der var ganske enkelt for mange entydigt skyldige.
    Vi havde et lignende problem herhjemme efter krigen med de grove landsforrædere - der var simpelt hen for mange af dem til at man kunne gøre noget ved problemet - de stikkere, der blev likvideret og dem, der blev skudt var alt, alt for få. Der var for mange.
    Man fik jo smidt Aksel Larsen ud af DKP - og han oprettede så SF, for selvfølgelig var Aksel Larsen nazist: DKP ville ikke røre ved ham, for mange af deres medlemmer var blevet torteret på Aksel Larsens foranledning.
    Socialdemokraterne ville heller ikke have noget med dem, som kommunisterne ikke ville røre ved, at gøre.
    Der var i det system ikke tale om dårlig samvittighed; men om soleklar skyld - navnlig i juridisk forstand. De vidste sgu udmærket, hvad de gjorde og de vidste også, at det var forkert, det de gjorde: Der var bare for mange af dem.

Den foreliggende sag har altså sine konsekvenser - ikke for den kriminelle administration, for man kan ikke straffe dem: Der er for mange af dem.

• En ting er, at arbejdsløshedstallet er ikke alene fejlbehæftet: Det er forkert!
    Det er ikke alene forkert: Det er systematisk forkert!
    De beregninger man foretager på grundlag af disse tal er ubrugelige - Garbage in, garbage out. De er rent nonsens.
    Med de arbejdsløshedstal vi har i dag, så skulle vi have haft en rablende inflation, hvilket vi som bekendt ikke har. Det arbejdsløshedstal kan ikke være rigtigt.
  • Hele det kommunale system skal laves om. Der er hverken en besparelse ved det eller en merudgift. Der er i alt overvejende grad tale om at flytte penge fra en cigarkasse til en anden.
    Jeg tror simpelt hen, man er nødt til at lade samtlige dagpengesager afgøres centralt i ministeriet (eller en styrelse herunder) - jeg mener ikke nogle af sagerne - jeg mener samtlige, fordi det kommer man alligevel til at gøre.
    Det er ikke fordi den kommunale administration er "ineffektiv" - det er den nemlig ikke! Den er skam meget effektiv i konsekvent at se bort fra loven: Hvis det ikke var fordi de kommunale administratorer var så effektive, så ville vi have langt flere sager, der gik rigtigt.

Thomas

Antal indlæg : 25091

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Véd I hvad jeg tror? Dagpengene.

Indlæg by Gorrion on Ons sep 21, 2016 7:10 pm

Tak for den konstatering Thomas...

Og ja det er da i den grad kriminelt.....når det så er sagt så er det vigtigste dog at der bliver gjort noget ved praksis...og det helst i går....
75% af de der befinder sig i kontanthjælpssystemet er ikke arbejdsparate....halvdelen af disse bliver det nok aldrig.
Den del der er tilbage få meget svært ved at kunne håndtere selv få timer på arbejdsmarkedet, hertil spørgsmålet om hvor mange arbejdsgivere der vil ansætte en person i 6 timer om ugen.

Det er også mennesker der ikke har råd til at flytte for at få 6 timers arbejde et sted...måske kun i en periode...de har ikke en krone til leje indskud eller flytteudgifter.
En evt. transportudgift kan komme meget tæt på...eller ligefrem overstige den indkomst som de 6 timer giver der ellers skulle løfte kontanthjælpen op.

Og så skimmede jeg lige det løgnagtige opkast igennem som kss henleder til i en artikel fra uvidende idioter som Karen Ellemann Jensen og Jørn Neergaard Larsen faktuelt er.
Betegnelsen dumsmart-ministre er passende!
Gorrion

Antal indlæg : 1437

Vis brugerens profil

Re: Véd I hvad jeg tror? Dagpengene.

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics