Fokus på Danmarks nationale interesser.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Fokus på Danmarks nationale interesser.

Indlæg by Thomas on Man maj 02, 2016 12:42 pm

Endnu en gang skriver man af efter mig.

1. Optimering af ressourceanvendelse. Fjern miljøfims og støtte til terrorister
  2. Referanceramme. Øhhh... hvad er Danmarks interesser - sådan egentlig.
  3. Sammenhæng mellem international og national politik. Med 1000 mia. i udenrigshandel og 1800 mia  i BNP, så kan udenrigspolitikken ikke ses i isolation.

Han har da sørget for at trampe på flest mulige tæer, så det skal nok blive vedtaget - efter at Løkke har snakket med dem - sådan plejer det jo at gå.

Det er jo ikke ret meget, der skal flyttes - 15 milliarder på forsvar og tages fra miljøfims og kommunister.

• Jagerfly - de 15 mia. er jo kun første halvdel, for vi skal nok op på 5 eskadriller eller 75 fly. Der vil gå nogle år fordi 2. type ikke kan indfases samtidig med den foreliggende.
  • Transportfly: Det er så ikke min tanke at få en Hercules til; men at lade amerikanerne forære os i form af Spartan.
  • En Huitfeldt-klasse til med missilforsvar har længe været en tanke. Jarlovs anskaffelse af ubåde tror jeg ikke på - jeg tror simpelt hen, at Østersøen er for lavvandet til, at man ikke i dag kan klare det på andre og billigere måder.
  • Ikke rent dansk brigade. Her fraregner jeg så den brigade, som allerede er disponeret til Polen. Men ellers lyder det meget fornuftigt at gå sammen med Norge og Holland - vi skal jo være opmærksom på at megen af logistikken i Europa behøver vi ikke at tage med, den er der i forvejen.

Men det er så noget, jeg næppe får noget ud af personligt. Men det er da rart nok at vide, at man har ret i de store linjer.
Thomas

Antal indlæg : 25079

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vi kan være enige i at der skal nogle flere ansatte til

Indlæg by Thomas on Man maj 02, 2016 1:20 pm

i forsvaret. Der er et tryk på vores udsendte.

Der er brug for en friskningsreserve af stampersonel.

Det gælder så alle tre værn.
Thomas

Antal indlæg : 25079

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics