C-17 Globemaster.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

C-17 Globemaster.

Indlæg by Thomas on Ons okt 14, 2015 7:10 pm

Den med missionen i Alaska.

Hvis man véd hvor mange mand der er i en Sirius-patrulje - og har gidet se de tre kvarter - så ved man nok, hvad jeg mener.

Thomas

Antal indlæg : 25382

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Video opladet primo 2018

Indlæg by Thomas on Fre jan 05, 2018 5:12 pm

Når jeg tæller haleplan kommer jeg til 23-24 stk i en panorering.

Det gør det til en wing C-17 eller en løftekapacitet på ca. 80 tons*25 2000 tons - svarende til 50 Stryker - eller en kampgruppe af bataljonsstørrelse.
Det er formentlig bare for at vise, at man har den mobilitet.

Man må så bare håbe:

1. At de har truffet forholdsregler for at fjerne fjendtlige luftværnsmissiler, hvor de overflyver eller lander.
    Jeg begynder at få den formodning, at det, det i øjeblikket drejer sig om med Norge og Danmark er: Vi skal have de F-35 - evt. ikke med alle raffinementerne; men de kan komme senere. Dog nok til at fjerne russisk luftværn, som jeg mener Israel gjorde - ikke alene på den tyrkiske base; men også på den russiske ved Latakya. Jeg vil gætte på, at halvdelen af F-16 piloterne er på omskoling i USA lige nu.
  2. Det de har med må hellere være selvkørende, for ellers har man lavet en gigantisk trafikprop og en hel wing C-17, der kan fanges på jorden.
  3. Hvis vi tager tallet 2.000 tons, så svarer det til 100-200 lastbiler. Det er en Fandens masse krudt.
  4. Hmm... jeg har hele tiden hæftet mig ved, at det er briterne, der har kommandoen i Estland. Én ting er, at det må siges at være uoverkommeligt, at smide en gang Challenger 2 ud; men mere væsentligt: De er fremragende til at slå hul på en forsvarslinje.
  5. Sommerens øvelser viste frem for alt: Broslagning er ikke noget problem - det er en masse bøvl; men ikke noget decideret problem. Det eneste er: Jeg tror ikke på, at de broer kan tage tungt panser; men 30 tons Stryker skulle ikke være noget problem.

En ting er sikkert: Det er ikke noget, man ønsker at gøre en hemmelighed ud af.
Thomas

Antal indlæg : 25382

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen