Offerlam?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Offerlam?

Indlæg by Thomas on Tors jul 30, 2015 6:03 am

Jeg havde undret mig over en ansigtsløs som Forsvarsminister.

Selvfølgelig vil en markant ændring i forsvarsstrategien give anledning til utilfredshed:

1) Fra dem, der skal fyres eller overflyttes til andet arbejde. Der kan være nogle gamle kommunister, der gemmer sig - skønt jeg betvivler det er noget videre omfang.

2) Kommunisterne er kommet op at slås med hinanden og myrder løs i Syrien og Iraq. De gamle kommunister havde troet, at deres lejemordere skulle hjælpes ved at bekæmpe ISIL. Det skulle de såmænd også; men bare for at de kunne blive aflivet af tyrkerne.

3) Der skal skaffes en forståelse (og penge fra) vore Nato-allierede, der lige skal finde ud af, at vi godt kan påtage os opgaver; men.... vi vil altså ikke betale for at skaffe dem massive besparelser. De kommer ikke til at vinde på gyngerne og karrusellerne. Det være sig amerikanske fabrikanter og deres europæiske konkurrenter. Det er ikke nogen pengemaskine dette her.

4) Det vil ikke lykkes Putinisterne at svække de vestlige økonomier: Vi vil foretage de anskaffelser, som slitage og ændrede omstændigheder tilsiger. Men først og fremmest reorganiserer vi os ud af problemerne.
Thomas

Antal indlæg : 24633

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen