Tyrkiet anmoder om krisemøde

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Tyrkiet anmoder om krisemøde

Indlæg by Thomas on Søn jul 26, 2015 10:30 pm

i Nato.

Nato indkalder efter ønske fra Tyrkiet alle 28 medlemmer til krisemøde på tirsdag i Bruxelles efter de seneste dages "afskyelige terrorangreb", oplyser Nato i en pressemeddelelse.

Tyrkiske fly angreb fredag aften og natten til lørdag i det nordlige Irak baser, der tilhører det kurdiske arbejderparti PKK. Siden fredag har der også været tyrkiske flyangreb rettet mod jihadistgruppen Islamisk Stat (IS) i Syrien.

Jeg kan så godt forstå at Tyrkiet ønsker en redegørelse for, hvad man har tænkt sig at gøre ved de modbydelig kommunistiske terrorister i SF og Enhedslisten! Deres afstumpede lejemordere er begyndt at blive direkte irriterende - og Zenia Stampe bør også lige vippes.

Thomas

Antal indlæg : 23529

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Jeg kan da godt forstå tyrkerne vil have en forklaring.

Indlæg by Thomas on Man jul 27, 2015 6:32 pm

Det er jo de forskellige kommunistiske bevægelser i Europa,

der har lempet deres morderbander af på Syrien, som et bekvemt sted at få dem aflivet.

Naturligvis er de forskellige nazistiske og kommunistiske fraktioner af lystmordere kommet op at toppes. Så tyrkerne vil da gerne anmode deres kolleger i de andre Nato-lande om at holde en lille smule orden internt i deres kommunistiske terrorister.

PKK er en af de kriminelle organisationer, som har interesser langt ind i Socialdemokratiet; men er ellers husmordere og narkohandlere for en Søren Søndergaard i Enhedslisten også skolelærerne i SF er interesseret i uddannelsen af terrorister og torturbødler. De yngre satanister i Enhedslisten er nok nærmere ISIS.

Thomas

Vis brugerens profil

Sputnik er

Indlæg by Thomas on Søn feb 21, 2016 3:18 am

er Putins kommunistiske løgnemaskine.

Det væsentlige er, at Russerne så udmærket ved, at de er gået over stregen - og hvis det kommer til væbnet konflikt, så får det så smertefulde konsekvenser for russerne, at de bliver nødt til at æde en større ydmygelse.

Hvis tyrkerne for alvor ser sig tvunget til at gå in i Syrien, så får russerne så guddommelige tæsk - tag ikke fejl af tjeneren på feriehotellet: Han kan godt udøve grov vold, hvis det er nødvendigt.

Tyrkiet finder sig ikke i, at russerne skubber deres PKK terrorister ind i Tyrkiet - så enkelt er det. Tyrkiet kan tilføje Rusland langt større smerte end Rusland kan den anden vej.

Thomas

Vis brugerens profil

Jeg forudsagde det ikke

Indlæg by Thomas on Tors maj 05, 2016 4:55 pm

men skulle have gjort det.

Ahmet Davutoglu, den tyrkiske premierminister, vil trække sig som leder af regeringspartiet, AKP.

Det er den forkerte, der trækker sig. Davutoglu er sådan set fornuftig nok.

Davutoglu har desuden ønsket at føre fredsprocessen med kurderne tilbage på sporet, efter at Tyrkiet har været plaget af voldsom uro og vold i forlængelse af sammenbruddet mellem parterne.

På det punkt står Erdogan meget stejlt. Han vil ikke diskutere fred med kurderne, hvis indflydelse i stedet søges knust med rå magt.

Blandt andet nævnte Davutoglu en aftale med EU om visumfrihed for tyrkere i Europa. Aftalen er del af en større plan, hvor Tyrkiet også hjælper EU med at bremse strømmen af flygtninge og migranter til Europa.

Blandt EU-landene regnes forholdet til Tyrkiet af samme årsag som uhyre vigtigt i øjeblikket.

Nu taler vi Tyrkiet så et rapt lille militærkup er jo altid en nærliggende mulighed. Noget skal det til for at standse det gale menneske til Erdogan.

Thomas

Vis brugerens profil

Militærkup i Tyrkiet?

Indlæg by Thomas on Lør jul 16, 2016 1:04 am

Det plejer de jo at have.

Jeg tror roden til det ligger i:

Man har gennem årtier bekæmpet PKK-terrorismen. Det aktuelle træk er så, at man har skubbet PKK'ere af på Syrien og Irak med henblik på, at de kunne blive slagtet, som det sig hør og bør af ISIS et alia.
Det medfører - ikke helt overraskende - at ISIS angriber inde i Tyrkiet i ly af Erdogans bagland i de primitive muslimske kredse, der så sandelig ikke har tænkt sig at lade sig likvidere i Syrien/Irak.
De seneste terrorangreb i Tyrkiet har jo været fra ISIS.

Jeg så også, at AKP medlemmer af Parlamentet kom i håndgemæng med deres politiske modstandere.

Her tror jeg, at Erdogan har spillet et nummer for smart.

Om Erdogan er afsat? Svært at sige - Erdogan har det med virkeligheden som Pia Kjærsgaard har det med at tænke - ingen af delene virker for dem.

Thomas

Vis brugerens profil

Hmm....

Indlæg by Thomas on Lør jul 16, 2016 2:01 pm

Hvorfor har jeg mine reservationer omkring dette?

Tyrkisk premierminister: Situationen er under kontrol

Thomas

Vis brugerens profil

Gevinsthungrende investorer kaster sig over Tyrkiet.... ak, ak, ak....

Indlæg by Thomas on Fre jul 22, 2016 4:27 pm

Mage til vrøvl.

Når man tager i betragtning, at TRY gennem de sidst 10 år er blevet devalueret jævnt overfor DKK, så er det nok nærmere investorer, der flygter ud af Tyrkiet ved, at selskaberne køber egne aktier op - evt. via en stråmand.

Ergo: Det er investorerne, der flygter i panisk angst.

Thomas

Vis brugerens profil

Re: Tyrkiet anmoder om krisemøde

Indlæg by Sponsored content Today at 7:00 pm

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen