ECB sender 8500 milliarder ud i den europæiske økonomi, direkte fra seddelpressen.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

ECB sender 8500 milliarder ud i den europæiske økonomi, direkte fra seddelpressen.

Indlæg by Gorrion on Tors jan 22, 2015 5:28 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/01/22/144758.htm

Jamen, jamen.....Jamen jamen.....selv laverbærbladende blev hvide!

Tænk engang hvis alle de mennesker der i dag er økonomisk ruineret på grund af finansverdenens historisk kriminelle handlinger der førte til den største økonomiske og finansielle krise siden Anden verdenskrig, kunne få en direkte indsprøjtning til at få balance i hverdagen....sikken et forbrug der ville komme til!.
Men nej...pengene går til de selv samme kriminelle sataner der er skyld i tingenes tilstand....

Det minder om Bankpakke II i Danmark, bare i et gigantisk målestok...(altså bare for matadorpenge)

Dette her bestyrker blot min overbevisning om at det finansielle system er bund rådden og dybt betændt i kriminelle forhold der tangere finansiel terrorisme.

Tror at aktiemarkederne kommer til at elske dette...så vi kan vel godt smide denne plade på endnu engang
https://www.youtube.com/watch?v=BqvUkmnDVkM Lets twist again cheers

Gorrion

Antal indlæg : 1331

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: ECB sender 8500 milliarder ud i den europæiske økonomi, direkte fra seddelpressen.

Indlæg by Pluto on Tors jan 22, 2015 7:09 pm

Tja - nu er det jo en stor del af befolkningen der har aktier. Det er ikke kun nogle 'få' individer der bliver beriget af dette. Det er jo sådan set bare surt for den typiske økonomidebat læser som hverken har lån eller aktier at han/hun ikke er på listen over den gruppe mennesker som Draghi vil gøre mere velhavende. Godt Thomas havde styr på Draghis plan.

Pluto

Antal indlæg : 396

Vis brugerens profil

Re: ECB sender 8500 milliarder ud i den europæiske økonomi, direkte fra seddelpressen.

Indlæg by Gorrion on Tors jan 22, 2015 7:37 pm

Hør her!.....Det er af respekt for et monetært system der bør være lige for alle, at jeg vil have ryddet ud i faktuelt kriminelle handlinger, også når de begås af en Centralbank.

Jeg kunne da være fløjtende ligeglad....jeg har både en rimelig Ejerlejlighed og en fin ny erhvervet kolonihave. Kolonihaven er købt kontant, og Ejerlejligheden blev der lånt til og betalt tilbage, og derfor gældsfri. Jeg har i øvrigt både aktier og obligationer i både pensionsordninger og frie midler. tilsammen vel i omegnene af 2,3 - 2,4 millioner, på nuværende. De er fordelt i pension Danmark og Maj Invest. Det er der ingen hemmelighed i. At jeg så godt kunne spare en del ved at samle investeringerne ved jeg godt. Det kommer nok også til at ske....men ting ændrede sig i min pensionsplanlægninger da den landsskadelige tilbagetræknings reform blev vedtaget.
Jeg har altid respekteret penge for at repræsentere en værdi der skal værnes om, denne tillid til penge og det monetære system er ikke bare skadet....den er udryddet.
Det er ikke bankerne der skal reddes! dem kan vi SAAAAAAAGTENS undvære...det er folket, skatteyderne, vandbærende der skal have hjælp....det er dem der er blevet lokket i uføre, og er underdrejet i bundløs gæld...dem vil bankerne jo alligevel ikke hjælpe.
Vækst og forbrug ligger netop i den del af befolkningen der er blevet allerhårdest ramt af den krise som Finansverdenen selv skabte på grund af dybt kriminel ageren.

Gorrion

Antal indlæg : 1331

Vis brugerens profil

Indlæg by Pluto on Man jan 26, 2015 11:16 am

Jeg tvivler iøvrigt meget på at det her initiativ kommer til at smitte af på realøkonomien. Jeg kan ikke se at Europas grundlæggende problemer med en generelt ikke konkurrencedygtig arbejdskraft løses af det her. Jeg kan heller ikke se at storstilede offentlige byggeprojekter udført af polsk eller kinesisk arbejdskraft reelt vil gavne noget som helst. Jeg er stærkt pessimistisk omkring Europas fremtid lige nu.

Pluto

Antal indlæg : 396

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content Today at 7:33 pm

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics