Putin truer Europa og Nato med invasion!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Putin truer Europa og Nato med invasion!

Indlæg by Thomas on Fre sep 19, 2014 12:32 am

Så nær originaldokumentet, jeg kan komme det!

Laut einer Gesprächszusammenfassung des Auswärtigen Dienstes der Europäischen Union, die der Süddeutschen Zeitung vorliegt, berichtete Poroschenko dem EU-Kommissionspräsidenten José Manuel Barroso am vergangenen Freitag während dessen Besuchs in Kiew von den Drohungen. Wörtlich habe Putin zu ihm, Poroschenko, gesagt: "Wenn ich wollte, könnten russische Truppen in zwei Tagen nicht nur in Kiew, sondern auch in Riga, Vilnius, Tallinn, Warschau oder Bukarest sein."

Det minder utroligt meget om:

Bekannt geworden war aber ein Telefonat Barrosos mit Putin, in dem dieser gesagt haben soll: "Wenn ich wollte, könnte ich Kiew binnen zwei Wochen einnehmen." Barroso hatte den Staats- und Regierungschefs beim EU-Gipfel Ende August von dem Telefonat berichtet. Der Kreml hatte daraufhin kritisiert, dass Barroso den Inhalt eines privaten Telefonats publik gemacht habe.

Dvs. russerne gider ikke engang benægte, hvorfor man må tage selv 2. og 3. håndsberetninger alvorligt.

Det undrer så ikke så meget, at Putin tilsyneladende har op givet Donetsk og Lugansk - jeg tror ganske enkelt at undsættelsesforsøgene er mislykkedes - der er kommet enkelte luftlandere ud; men ikke noget af substans. Det Putin nu ser frem til er, at de bliver slagtet - og jeg mener slagtet.
Putin vil så holde Ukraine ude af EU. Det vil nok lykkes for så vidt som en optagelse kommer til at tage lang tid og vil betyde en omfattende omkalfatring af Ukraine.

At Putin ikke truer med atomvåben har nok en anden grund:
Nemlig, at vi så "atomgutterne" på Ämari efterse om alt var på plads og i orden - hvis der skulle blive brug for det.
Obamas besøg - lige op til topmødet i Nato - i Tallinn kan i den forbindelse vel fortrinsvis læses som en direkte advarsel til Putin, at sker der det mindste lille "atomuheld", så ryger Skt. Petersborg.

Set i relation til den diskussion vi har haft herinde om Condor-flyene, så tyder det på, at et sådan projekt vil nyde al mulig fremme. Hvornår vi vil få det af- eller bekræftet?
Tja... afkræftet bliver det næppe - jeg tror ikke et øjeblik på, at vore "fornemmelser" vil være noget, "man" vil forholde sig til.
Bekræftet? Tja...

1. Nu skal man lige have sat andre motorer på. Tilsyneladende er de indledende øvelser gjort
  2. Så skal det afprøves og indflyves af Boeing.
  3. Så skal installationen certificeres - og det bliver næppe med civilt certifikat. Bla. fordi manglende civil certificering vil udelukke en tilbagelevering til et "civilt" luftfartsselskab.
  4. Så skal der uddannes danske piloter på flyet i den konstellation - jeg tror så også man vil bruge lejligheden til at opdatere navigationssystemet, så man får efterfyldt spritten i kompasset, som enhver russisk pilot med respekt for sig selv naturligvis drikker som det første, når han sætter sig i kontoret.
  5. Jeg vil umiddelbart formode, at man vil bruge danske ex-SAS piloter for det skulle være nemmere at omskole nogen, der kender CF6-80 motoren i forvejen. En del af dem er formentlig allerede reserveofficerer i Flyvevåbnet.

Thomas

Antal indlæg : 23529

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Putin truer Europa og Nato med invasion!

Indlæg by guldimund on Fre sep 19, 2014 12:27 pm

I sidste uge blev der kørt 250 nødhjælpslastbiler ind i Ukraine. Det har sikkert nødhjælp med ind. Men hvad har de med ud ?

Sidst rettet af guldimund Fre sep 19, 2014 12:28 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : lastbiler ikke biler)

guldimund

Antal indlæg : 297

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Fre sep 19, 2014 1:24 pm

guldimund skrev:I sidste uge blev der kørt 250 nødhjælpslastbiler ind i Ukraine. Det har sikkert nødhjælp med ind. Men hvad har de med ud ?
Ja, det er det, der er problemet.....

....men det er der ikke nogen, der ønsker at forholde sig til.

Jeg tvivler på, at de har haft særlig meget (mange?) med sig - ikke efter, at man forsøgte at trænge frem til og beskyde lufthavnen i Donetsk.

Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by guldimund on Fre sep 19, 2014 1:39 pm

Hvis det er så stort et problem at få dem ud, betyder det vel at man ikke har ensærlig stor lokal opbakning i det område man befinder sig. MH-17 gør det heller ikke nemmere !. Der er regninger der skal betales. Men man skal altid passe på med at presse bamser op i hjørner, de ikke kan se sig ud af. De kan finde på de særeste ting. Hvor var det de havde tabt et kg cs-137 henne ?

guldimund

Antal indlæg : 297

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Fre sep 19, 2014 2:40 pm

guldimund skrev:Hvis det er så stort et problem at få dem ud, betyder det vel at man ikke har ensærlig stor lokal opbakning i det område man befinder sig. MH-17 gør det heller ikke nemmere !. Der er regninger der skal betales. Men man skal altid passe på med at presse bamser op i hjørner, de ikke kan se sig ud af. De kan finde på de særeste ting. Hvor var det de havde tabt et kg cs-137 henne ?
Jeg tror såmænd ikke, at Putin ville være så ked af det igen, hvis luftlanderne gik til grunde. Det ville være en faktor mindre til at true ham.

Opbakning i området er sådan set ligegyldig. Hvis de er omringet i Donetsk, så er det bare at isolere dem og så belejre dem ud. Undsættelsesoperationen var underlig forkølet! Tage en lokalforsvarsbataljon og rykke den frem - det kan kun gå galt.
For mig ser det ud som om "hovedstyrken" er faldet fra hinanden uden nogen særlig provokation.

Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content Today at 6:57 pm

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics