El Condor pasa!

Side 5 af 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Der er en del her, jeg ikke forstår.

Indlæg by Thomas on Tirs dec 22, 2015 2:55 pm

Som jeg husker det, så landede den i Billund 2/3-2014 uden Ukraines nationalflag. Videoen er ikke til at finde.

Nu er 072 landet i Barcelona.

Det er også en Ant-124-150, som i forhold til dem i Volga-Dnjepr, som kun er Ant-124-100.

150'erne angives i Wikipedia til at være udstyret med moderne navigation. Det får så være; men motorskærmen forekommer anderledes på 150'erne end på 100'erne.

Desuden hedder det ikke længere Antonov Airlines; men Antonov Design Bureau.

Endelig bærer motorerne nu en påmalet betegnelse Stage III, hvad der så menes med det?
På Volga-Dnjepr fly bærer kun "Volga-Dnjepr" på motorskærmen.

Der er noget her, jeg ikke helt forstår! Meget kan bortforklares i sædvanligt presse-blabla.

Det kan være, at man bruger Antonov til at installere elektronikken; men motorerne (CF6?) kommer først på senere - evt. i København.

Vi kan sige så meget: Noget foregår der!

Thomas

Antal indlæg : 23529

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Det fortsætter med de flyvninger

Indlæg by Thomas on Søn dec 27, 2015 5:53 am

i begyndelsen af december 2015.

Det, der slår mig er luft havnene: Luxemborg, Torino, Zürich, Toronto.

De lader bare ikke til at have noget med sig, når de letter?????

Et eller andet sker der; men hvad? Rent gætværk; men det er måske også meningen.

Thomas

Vis brugerens profil

Den seneste måneds tid

Indlæg by Thomas on Ons jan 06, 2016 1:01 pm

Er der kun billeder fra Antonov Airlines og én bemaling, jeg ikke har set før - uden angivelse af registreringsnummer.

Det kunne tyde på, at Gazprom er blevet nødt til at tilbagelevere deres Condor til Ukraine.

Det vil passe med IMF-lånet til frikøb af flyene via EU.

Jeg ved det ikke; men noget sker der.

Thomas

Vis brugerens profil

seneste uploads

Indlæg by Thomas on Søn jan 10, 2016 5:39 pm

UR-82073 Leipzig Halle 29/12-15
lader ikke til at have meget med. Skal den heller ikke.

Thomas

Vis brugerens profil

Nu sættes de tilsyneladende

Indlæg by Thomas on Tors jan 14, 2016 9:51 pm

til salg!

Det bliver åbenbart metoden - solgt i ren handel; men med CF6 motorer lader det til.

Minder lidt om knebet med at sælge Mistral-klasserne til en egyptisk stråmand.

Undskyld, men hvem står lige og mangler en An-124???

Jeg tror den ligger i, at man vil have den civil certificeret af Antonov

De skal så formentlig over i et civilt stråmandsselskab, så man kan tjene lidt på charter.

Thomas

Vis brugerens profil

Her er noget, der minder om en forklaring på "Til Salg"- skiltet.

Indlæg by Thomas on Tors jan 14, 2016 10:34 pm

Thomas skrev:til salg!

Det bliver åbenbart metoden - solgt i ren handel; men med CF6 motorer lader det til.

Minder lidt om knebet med at sælge Mistral-klasserne til en egyptisk stråmand.

Undskyld, men hvem står lige og mangler en An-124???

Jeg tror den ligger i, at man vil have den civil certificeret af Antonov

De skal så formentlig over i et civilt stråmandsselskab, så man kan tjene lidt på charter.

Statsbankerotten truer.

De bundkorrupte Ukrainere - de har bare at hoste op med de Condor. Men hvis de tror, de tjener kassen på det, så tager de fejl.
Jeg tror så, at det IMF-lån har et afdrag snart.

Thomas

Vis brugerens profil

Trafikken fortsætter her først på året.

Indlæg by Thomas on Man jan 25, 2016 1:35 pm

Volga-Dnepr:

Hamborg 15/1 2016 RA-82074
London Heathrow 22/6-16 ?
Detroit 24/1-16 RA-82078 og RA-82045

Antonov Airlines:

Toronto Pearson 19/1-16 UR-82007
Charlotte (Douglas) North Carolina 22/1 ?

Polet:

Alfonso Pena (Brasilien) 23/7-16 RA-82077

Thomas

Vis brugerens profil

Russiske kamphelikoptere forlader Syrien

Indlæg by Thomas on Man mar 28, 2016 12:40 pm

Jeg tror der skal stå An-124 og ikke An-24.

Men det passer også med, at russerne bliver smidt ud.

Nagorno-Karabakh (2014)

On 12 November 2014, Azerbaijani forces shot down a Nagorno-Karabakh Defense Army Mi-24 of a formation of two which were flying along the disputed border, close to the frontline between Azerbaijani and NKR troops. All three onboard died when the helicopter crashed while flying at low altitude and was hit by a Igla-S MANPADS fired by Azerbaijani soldiers.

Det passer udmærket med Garry Kasparovs observation, at ikke-PKK har fået luftværnsmissiler. Det vil betyde, at Assad og PKK's forsøg på at nedkæmpe modstand vil have meget lidt udsigt til succes.

Thomas

Vis brugerens profil

Stoltenberg i Frankrig.

Indlæg by Thomas on Fre jun 03, 2016 6:09 pm

I går var det Tyskland.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Mistral-klasser og Condor - hvorfor skal man ellers snakke med de to.

Thomas

Vis brugerens profil

Check juli 2016

Indlæg by Thomas on Ons jul 20, 2016 7:58 am

Man gør tilsyneladende et stort nummer ud af at holde Condor flyvende. Det er mest Antonov Airlines. Volga Dnepr lader til at være i problemer.

Det kan være et træk for at få Condor tilbage under Ukrainsk register og samtidig betale lånet til Rusland tilbage.

Hvad, der sker i Rusland er omhyggeligt blevet svært gennemskueligt. Satellitfotografierne er med vilje så behandlede på Google Earth, at det er svært at komme til noget resultat - derfor har jeg stort set opgivet at forfølge sagen.

En anden mulighed er, at man fra Nato's side stort set har opgivet at få fingre i flyene og i stedet for lader dem brænde motorerne af. De kan næppe laves igen. Jeg har heller ikke hørt nyt om det tyske lån til Nord Stream ledningen som Gerhard Schröder aftalte med Putin. Steinmeier ævler stadig som den højest rangerende Putin-Versteher.

Det andet er, at efter genåbningen af Keflavik, så ser transportsituationen noget anderledes ud. I 2014 angiver Wikepedia, at der er 70 Galaxies, hvoraf de 52 er C-5M, dvs. moderniserede. At det ikke skulle kunne svare sig at modernisere de sidste 20 undrer noget - hvilket jeg så også tror det kan.

Jeg mener, at jeg så (kan huske forkert), at der er begrænsninger på C-5 Galaxy (i hvert fald A-versionen) mhp. startbanen ved maksimum vægt, hvor den kræves forstærket. C-17 angives med 2.500 m startbane - uden begrænsninger. Jeg så også et sted, at ved den dobbelte rækkevidde er max. lasten begrænset til 60 tons.
Hvor meget, der nu er om det, véd jeg ikke; men det påpeger, at det er nogle overvejelser, man har været dybt inde i. De skulle være løst med genåbningen af Keflavik. Og Gander-Spanien som alternativ rute.

C-17 77½ tons nyttelast synes også fuldt tilstrækkelig. Bl.a. ved større laster, så er man begrænset vel ikke alene af banefaciliteterne; men nok så meget af den tilknyttede infrastruktur i form af veje mm. En ting er at kunne få lasten frem til en lufthavn; noget andet er, at få den fordelt derfra.
At lufttransportere deciderede kampvogne er måske muligt; men generelt ikke nogen fremragende idé. Det er som sådan vel både billigere og hurtigere at forud deponere dem, når man nu har nok af dem. Det vil koste lidt i "opfriskning"; men det er formentlig småpenge i sammenligning med hvad transportfly koster.
En C-17 koster 200-250 mio. USD, hvor en Abrams kampvogn koster små 10 mio. USD. Der er ikke meget grin ved at skulle anskaffe 50 kampvogne, hvis man - for at kunne flyve dem skal anskaffe 10 Globemaster - oveni. Når man så ydermere ikke har så forfærdelig meget at bruge de transportfly til derudover, så render man ind i, at skulle have besætninger til flyene. Disse besætninger skal også holde status - og strategiske transportfly er ikke billige i drift.
Der er 14 regulære eskadriller i USAF af C-17 plus 12 i reserven plus 6 nationalgarde eskadriller. Det tyder mest af alt på, at man har problemer med - under fredstidsforhold - at holde dem beskæftiget.
Af de 279 producerede C-17 er små 50 blevet eksporteret. Formentlig nok så meget for at lette presset på besætningerne - eller rettere skaffe besætninger til flyene.

Det passer så også med 7 organisatoriske fly pr. eskadrille.

Brug af C-17 tyder så også på, at det væsentlige er, at kunne fordele landingen af enheder på flere flyvestationer. Igen tyder det på at opformeringen til kampenheder forudsættes at kunne foregå under forskydning.
Tilsvarende forekommer det mig også sådan, at teknikere typisk har reservestatus.

Thomas

Vis brugerens profil

Volga Dnepr fortsætter med at flyve.

Indlæg by Thomas on Tirs nov 01, 2016 7:06 pm

Lige akkurat.

Det skulle være fra Pisa (PSA), hvor der er 2 (04/22) baner på 9-10.000' og 2 meter over havoverfladen - varmen skulle ikke være et problem.
Det kan godt være at den er rimelig fuldt lastet; men, men, men.....

De motorer har det IKKE for godt. Røgfanerne er formentlig vand der bliver sprøjtet ind for at øge massefylden af luften gennem motoren - som sådan er det ikke røg; men motoren, der bliver damprenset.
Det er begrænset hvor længe russerne kan blive ved med at flyve med dem, for de motorer har behov for en større overhaling. Motoreffekten falder nemlig når de nærmer sig vedligeholdelsesterminen - ting bliver som bekendt slidt. At det så ikke er motorer, der er beregnet til at have mange driftstimer mellem vedligeholdet, det er noget andet.

Det går; men ikke alt for godt - endnu.

Thomas

Vis brugerens profil

Re: El Condor pasa!

Indlæg by Sponsored content Today at 7:01 pm

Sponsored content

Side 5 af 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen