Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg by Thomas on Tirs aug 12, 2014 6:37 pm

Ok med undtagelse Bush i Persergolfen. Men det er underligt, at alle skal have nye hamburgere på samme tid.
Thomas

Antal indlæg : 24939

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Ved årsskiftet 2016/17

Indlæg by Thomas on Lør feb 04, 2017 5:53 pm

Dette havde jeg også bemærket.

Det er så mærkeligt, for hvis situationen var så farlig, så havde man haft nogle af dem til søs, så man ikke kunne fange dem alle.

Hvis jeg var på en USA-fjendtlig side, så ville jeg være urolig, fordi noget sådant ville man gøre, hvis man forberedte en større samlet operation.

Det er som man ville gøre, hvis man formodede et større fjendtligt angreb om nogen tid.

Det er såmænd ikke bare det, men også Lincoln, der ikke er kommet fra værft iht. tidligere annonceret.

Jeg aner ikke, hvad der foregår. Man holder end ikke skinnet af normal fredstidsøvelser - der er lidt men ikke noget videre.

Tager man i betragtning, at det nok ikke er specielt sandsynligt, at hverken Rusland eller Kina kommer til at operere med hangarskibe nogen sinde.
I det tilfælde er den nuværende flåde på 11 hangarskibe i overkanten af behovet.

Det jeg ville tænke på var muligheden for et samtidigt angreb fra både Rusland og Kina. Alene det, at Trump kun omtaler terroristtruslen. Problemet er om man man er i færd med at indføre generelt med droner, der vil mindske mandskabsbehovet drastisk.

Men nej, jeg kan ikke gennemskue, hvad det er, der foregår - eller rettere IKKE foregår.
Thomas

Vis brugerens profil

Her er i det mindste noget af en forklaring.

Indlæg by Thomas on Lør feb 11, 2017 8:58 pm

Meeen det kan jo være det ikke er helt sandt. De er så luskede, de amerikanere.

En ting er sikkert: Hvis jeg var en af de skævøjede eller Putin, så ville jeg skide i bukserne af angst.
Det at man holder hangarskibene i havn - i øvrigt spredt - én i hver havn: Det kunne tyde på, at man er i færd med forberedelser til omfattende operationer. Som planlægger og general er det noget, man nødvendigvis må forholde sig til.
Thomas

Vis brugerens profil

Re: Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg by Thomas on Man apr 10, 2017 5:22 am

Hmm.... På mange måder ser jeg Syrien lige i øjeblikket som en afledning.

En ting er, at man har hangarskibene koncentreret i Stillehavet; men der er 5 på en eller anden form for værft. Der er faktisk kun 2 på, hvad man kunne kalde: Seriøs deployering.

De skibe, der har smækket Putin over fingrene er gamle skibe - alt rigeligt til russerne. Man har konstateret, at "hangarskibet" ikke er nogen trussel. Vi taler tidlige Arleigh Burke- og Ticonderoga-klasser, som er det størst anvendelige i Østersøen og Middelhavet. De virkelige muskler samles i Stillehavet. Der er hangarskibe, der skulle have været kommet fra værft for måneder siden.
Man tømmer værfterne for mindre skibe og sætter ikke nye i gang.

En del af det er givetvis finanslovs-fnidder, men det tror jeg også er sløring - det er ligesom med "olieefterforskning" - administrativt "vrøvl" og inkompetence: Det er forklaringer idioterne køber - HVER GANG. Den amerikanske udgave af "pruttende sild".

Det har russerne også set - når jeg kan se det, så kan alle se det! Derfor kommer Putin med de provokationer - det er for at se, hvor styrken rent faktisk ligger. Der er jo ikke for alvor sket noget - udover at hans debitor er blevet ruineret (og han selv har fået et direkte tab, hvis jeg gætter rigtigt). Der er en masse spilfægteri for tiden.

Situationen i Europa er på mange måder afdæmpet ifht. for et år siden. Som jeg tæller det, så er der ved at samle sig to massive kampgrupper i Stillehavet på 3-4 hangarskibe hver.
En nærliggende mulighed er, at man er nødt til at gøre noget ved flæskedrengen i Nordkorea og samtidig holde kineserne våde.

En Zumwalt ligner en Monitor, at Bath Ironworks ikke har det store at lave. Beordrede skibe er ikke køllagt.

En ting er, at man altid går på forøget beredskab med en ny præsident - specielt en så "utraditionel" som Trump. Men det forekommer mig at være rigeligt.
Man vil smække Putin over fingrene. så han ikke får dumme idéer, mens de voksne snakker.
Man er da godt klar over, at Rusland ikke er mere end man kan klare med briterne på kort sigt - langt sigt er slet ikke en betragtning i forbindelse med Rusland - dér ER simpelt hen ikke noget langt sigt.
Der er nogle milliarder snavsede penge; men ikke nogen alvorlig trussel mod noget, der kan kaldes en økonomi.

At Trump taler med Xi er nok så meget for at de skævøjede ikke skal få gode idéer.

I Europa kan vi formentlig forvente nogle arrestationer af landsforrædere og banksvin. Det har længe været mig en gåde, hvorfor disse - helt overflødigt - har fået lov til at sidde.
Thomas

Vis brugerens profil

4 stk. på vej til Korea.

Indlæg by Thomas on Tirs apr 18, 2017 8:09 am

Det skal nok passe.
De har i hvert fald været klar gennem ganske lang tid.

Two more American aircraft carriers – the U.S.S. Ronald Reagan (CVN-76) and the U.S.S. Nimitz (CVN-68) – are headed toward the Korean Sea and a possible a showdown with the Democratic People’s Republic of Korea (DPRK).

One American carrier – the U.S.S. Carl Vinson (CVN-70) – was diverted from Australia and is currently en route to the area, where it is scheduled to arrive sometime next week. The Reagan is currently stationed in Yokosuka, Japan

Man roser så Trumps beslutsomhed. Tjo.... men de har altså forberedt det gennem længere tid.
Thomas

Vis brugerens profil

Forvirringen total???

Indlæg by Thomas on Ons apr 19, 2017 10:16 am

Såhhh..... hos hvem?

En meget nærliggende udlægning er, at Vinson flyttede nordpå og aflyste en øvelse. Nu kommer der formentlig en ud til afløsning, så patruljen kan genoptages.

En faktor er, at de defensivt skal spredes så meget som mulig (og praktisk) så fjenden skal lede efter dem.
Thomas

Vis brugerens profil

Pressen er fornærmet.

Indlæg by Thomas on Tors apr 20, 2017 9:27 pm

Thomas skrev:Såhhh..... hos hvem?

En meget nærliggende udlægning er, at Vinson flyttede nordpå og aflyste en øvelse. Nu kommer der formentlig en ud til afløsning, så patruljen kan genoptages.

En faktor er, at de defensivt skal spredes så meget som mulig (og praktisk) så fjenden skal lede efter dem.

Det kan man jo altså ikke tage sig af! Jeg kan ikke se nogen grund til at lade fjenden vide, hvor de hangarskibe er henne.
Helt tydeligt er russerne i voldsom vildrede: Nu sender de Bear helt til Alaskas kyst for at finde dem.
Det er som det skal være!

Hvis jeg var den amerikanske præsident, så ville jeg også lyve groft og på alle måder prøve at vildlede.
Jeg kan ikke se, at det tjener et formål at angive position, så koreanere, kinesere eller russere kan prøve at sænke dem. Nordkorea og Kina kan da godt sende missiler for at sænke de skibe - bare de befinder sig langt fra nedslaget. Det med at ramme har sin helt egen kvalitet.
Thomas

Vis brugerens profil

Re: Hmmm.... alle USA's hangarskibe er i havn.

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics