Jeg tror Peter Nedergaard stiller tingene på hovedet

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Jeg tror Peter Nedergaard stiller tingene på hovedet

Indlæg by Thomas on Tors jul 17, 2014 2:10 pm

International ros styrker Thorning.

Det hun i øjeblikket gør alt andet end er at løse de store principielle EU-spørgsmål.

De numre hun har lavet er at løse indenrigspolitiske problemer i Tyskland - til Danmarks fordel naturligvis.
Hele finansieringen af jernbanerenoveringen og stærkstrømsanlægget er/var jo ved at trække Merkel et sted hen, hun ikke kunne komme fra. Merkel har jo nogle gevaldige problemer med Bundesbank omkring problemstillingen mellem Bundes- og Landesanleihen - tro mig: Jens Weidmann var alt andet end henrykt ved ideen om udstedelse af eurobonds og udvanding af den tyske statsobligation.

Hele sagen omkring Pkw-Maut er ved at bringe Tyskland i et grimt skænderi om protektionisme bla. bla. bla.

Dernæst hele Giga-idioti investeringen i "grøn-strøm" i Tyskland - det var ved at udvikle sig til en helt særskilt skandale, med helvedes masse - fuldstændig ubrugelig - strøm. Nu skal vi bare lige have hængt snore op langs hele Østersøen - helt til Finland - ved siden af den jernbane som skal hænge sammen med de polsk-tyske skinner. En investering som EU i forvejen betaler 1/4 af - hvis vi så også kan få elnet med i samme ombæring, så er der endnu en begrundelse for, at EU betaler mere til det show, der vil gøre EU mere uafhængig af Rusland på energiområdet! Balterne er sådan set ganske udmærkede mennesker, men lider af det beklagelige handikap, at de ikke har nogen penge.

Nu får vi se, hvordan den falder på plads.

Specielt hvis hun også får Tyskland og Frankrig fisket ud af en meget pinlig situation med USA, hvor man bruger nogle af de tyske investeringer i Rusland til at betale de penge, som Rusland har betalt for Mistral-klasserne, tilbage og samtidig vikle Siemens ud af et stærkt dubiøst samarbejde med den russiske rustningsindustri.

Hvor meget, der er Thorning i den, det véd jeg ikke.

Det hele er en typisk Thorning-konstruktion. Ser meget, meget mærkelig ud; men den lader nu til at virke rimeligt. Hvis vi så samtidig får lukket reservatet til svenskere ved at jage dem ind i skovene, så kunne det jo ikke blive meget bedre.

Det er det, der gør, at man ikke vil have hende i EU - man har meget mere fornøjelse af hende som dansk statsminister. Det er det, der nok ligger i bemærkningen: "... er glad for at være statsminister i Danmark." Nej, Putte, Du kommer sgu ikke på tale til noget EU-job. Til den skruestik har vi et par Sydeuropæere at placere.

Det er da kommunisterne og Tulletåben, der vil have hende til EU, for hun har revet deres sider ud af bogen, krøllet dem sammen og smidt dem i papirkurven.

Det er faktisk ret dygtigt gjort.
Thomas

Antal indlæg : 25219

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics