Lærerne bestormer fagforeningen.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Lærerne bestormer fagforeningen.

Indlæg by Thomas on Ons jul 02, 2014 1:34 pm

Selvfølgelig!

De uduelig skal jo smides væk.

Det kan sgu ikke være svært at undervise 3 klasse i den lille tabel. Den har mig bekendt ikke ændret sig nævneværdigt de sidste hundrede år. Men det kræver naturligvis, at læreren kan den lille tabel, hvilket sjældent er tilfældet.
Thomas

Antal indlæg : 24645

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Lærerne bestormer fagforeningen.

Indlæg by Nærigfryns on Ons jul 02, 2014 2:29 pm

Tjaeh Thomas nu har du jo adskillige gange dokumenteret herinde at folkeskole er et område du har så godt som ingen viden om - rigeligt med fordomme, men ingen viden.

Jeg vil vove den påstand at det vil være dig umuligt at bestride et lærerjob! Ikke grundet det faglige indhold, men grundet det bavl der er indbygget i jobfunktionen. Bavl og bøvl med uvorne unger, deres endnu værre forældre, en uduelig ledelse og en fesen forvaltning og som toppen på kransekagen et ministerium med mennesker uden undervisningserfaring.

Du ville ikke kunne klare prøveperioden uden at rage uklar med alle niveauer

Nærigfryns

Antal indlæg : 169

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Ons jul 02, 2014 3:09 pm

Nærigfryns skrev:Tjaeh Thomas nu har du jo adskillige gange dokumenteret herinde at folkeskole er et område du har så godt som ingen viden om - rigeligt med fordomme, men ingen viden.

Jeg vil vove den påstand at det vil være dig umuligt at bestride et lærerjob! Ikke grundet det faglige indhold, men grundet det bavl der er indbygget i jobfunktionen. Bavl og bøvl med uvorne unger, deres endnu værre forældre, en uduelig ledelse og en fesen forvaltning og som toppen på kransekagen et ministerium med mennesker uden undervisningserfaring.

Du ville ikke kunne klare prøveperioden uden at rage uklar med alle niveauer

Lad mig sige det sådan!

Én gang - i et anfald af dovenskab (har jeg jævnligt) overvejede jeg i 10 sekunder om man evt. skulle forsøge sig som folkeskolelærer - Du fatter ikke, hvor interessant teoretisk statistik var efter denne grundige overvejelse. Resultatet er nok også blevet ikke så lidt bedre, når man tager betragtningerne vedrørende spredning på kursbevægelser i betragtning.

Jeg har nok mere end fordomme om folkeskolen, al den stund, at jeg har endog meget pålidelige efterretninger om "Det Forsømte Forår." af Hans Scherfig. Portrætterne af lærerne var jvnf. hjemmelsmænd savlende underdanige og flatterende. Problemet er, at én af de lærere, der ikke er afbildet af Scherfig - Hartwig Frisch - var almindeligt højt estimeret blandt eleverne - både for sin saglige indsigt og sin menneskelige egenskaber. Den har Scherfig ikke med!

Scherfig havde intet personligt udestående med Frisch - hvilket han medgav (Scherfig altså) da han omtalte det skriveforbud, han fik af Frisch - Scherfig troede fejlagtigt, at det var Julius Bomholdt, der havde udstedt det - og Scherfig hadede Bomholdt.

Pointen er, at mine skoleoplevelser stemmer ganske nøje overens med Scherfigs beskrivelse. Gymnasiet var noget noget bedre.

Man kan sige om Metropolitanskolen, hvad man vil på det tidspunkt; men lærerne var i det mindste kvalificerede. Det kan man i dag se på resultaterne af "undervisningen", at det er lærerne i dag ikke!

Men det skal da indrømmes, at min foragt for institutionen: Folkeskolen er uomtvistelig. Det er én af mange grunde til, at jeg aldrig har fået børn.
Det er en institution, jeg under ingen omstændigheder vil have en tilknytning til. Tilsvarende vil jeg heller ikke egne mig som vagt i en koncentrationslejr.

Det jeg er rasende over er de evindelige beklagelser fra skolelærere om, hvor umulige børnene og deres forældre er. Det kunne være, at lærerne og Folkeskolen havde bare en lille bitte smule af den enorme byrde af skyld? Skyld for afstumpning og mishandling af børn.
Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Cirb on Ons jul 02, 2014 3:57 pm

@Thomas - har to styk inde lige nu, en tredje snart på vej.

Mit indtryk er at overordnet set er det hele blevet noget bedre siden jeg selv forlod etablissementet for et kvart århundrede siden. 

De åbenlyst alkoholiserede og alt for psykisk forstyrrede er lugede ud. Der er ingen der slår, det store flertal kan godt lide børnene og egentlige børnehadere er helt væk.

Det er nu, som for 25 år siden, en udfordring for folkeskolen at lærerne rekruteres fra den nederste halvdel af skoleklasserne og vel nederste fjerdedel af gymnasieklasserne. Problemet er mindre end det lyder- som du selv siger, så svær er den lille tabel ikke....Personlige egenskaber er langt hen af vejen vigtigere end det faglige niveau. 

Derudover havde den lige afskaffede lærer overenskomst nogle huller, der gjorde det meget interessant for de luddovne at finde sig et lunt hjørne i folkeskolen (andre knoklede så blodet sprang). Om det er lykkedes Antorini at gøre op med dette ved vi vel ikke endnu - men det var ihvertfald nødvendigt at starte processen.

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Ons jul 02, 2014 4:39 pm

Cirb skrev:@Thomas - har to styk inde lige nu, en tredje snart på vej.

Mit indtryk er at overordnet set er det hele blevet noget bedre siden jeg selv forlod etablissementet for et kvart århundrede siden. 

De åbenlyst alkoholiserede og alt for psykisk forstyrrede er lugede ud. Der er ingen der slår, det store flertal kan godt lide børnene og egentlige børnehadere er helt væk.

Det er nu, som for 25 år siden, en udfordring for folkeskolen at lærerne rekrutteres fra den nederste halvdel af skoleklasserne og vel nederste fjerdedel af gymnasieklasserne. Problemet er mindre end det lyder- som du selv siger, så svær er den lille tabel ikke....Personlige egenskaber er langt hen af vejen vigtigere end det faglige niveau. 

Derudover havde den lige afskaffede lærer overenskomst nogle huller, der gjorde det meget interessant for de luddovne at finde sig et lunt hjørne i folkeskolen (andre knoklede så blodet sprang). Om det er lykkedes Antorini at gøre op med dette ved vi vel ikke endnu - men det var ihvertfald nødvendigt at starte processen.

Mvh
Cirb

Nu er jeg trods alt så gammel, at jeg har oplevet klassekammerater få én på kassen af en lærer - faktisk ikke en upopulær lærer (formentlig død for mange år siden). Se det var ikke volden som sådan, der var problemet. Det var ikke som i filmen med Louis Miehe Reinard og Ib Schønberg.
Man anvender skam mere raffinerede metoder. Jeg kan bare sige, at den nobelpristager, der var i kvarteret, havde sine døtre i privatskole - og han er faktisk en rigtig god socialdemokrat.

Jeg tror bare ikke på, at skolen nogen sinde bliver et godt sted. Aldrig.
Det får så være - det er der ikke så meget at gøre ved. Der vil altid være flokken af menneskeligt utilstrækkelige lærere - som i Nicolas Nickelby, hvor han banker skolelæreren og kusken husker og ærer Nicolas til evig tid.
Det får vi aldrig gjort op med!

Det vi kan gøre noget ved er de åbenlyst inkompetente. Enten pædagogisk - min gamle tysklærer gennemførte lektionerne præcis, som han havde gjort 30 år tidligere. Der var ingen overvejelser, som ellers skulle være kommet med rutinen - han knoglede - han havde oven i købet kladdehæfterne med hjemme til rettelse - også for orden!
Eller fagligt, hvor dansklærere ikke kan stave eller regnelærere ikke kan regne.

Det man gør er socialdemokraternes helt sædvanlige metode: Stiller faglige krav, som evt. kan opfyldes efter et kursus.

Det er den måde socialdemokrater altid har fjernet kommunister på en arbejdsplads.

Her har Hellepigen været snu: Hun har allieret sig med APM og mod en vis forståelse på andre områder fået sin milliard (den store fantasi har damen ikke - hun vil altid have en milliard - om det er fra Merkel eller APM - det er sådan standardbeløbet).

Det, der vil blive elimineret er SF'ere og andre kommunister - skolemiljøet og det faglige niveau kommer i anden række og er et middel til at nå målet. I ser ikke hvor inderligt en socialdemokrat hader en kommunist - det er så også lidt svært at forstå for en borgerlig; men vi kan bare konstatere, at sådan er det. Læg mærke til Ole Sohn. De vil ikke snakke med ham. De vil ikke røre ved en Auken.

Løkke gør det rigtige: Lad Hellepigen snitte halsen over på dem - opbevar deres stemmer så længe - og fisk så resultaterne ved at være parat med mådelige krav (rettelse: Ønsker), når det hele er ved at gå i fisk for socialdemokraterne.

Læg mærke til det, der knuste hovedet på Bondo - det var, at han anerkendte ikke Hovedaftalen. Det er ikke tilfældigt, at Hellepigen har Stauning som forbillede: Han var i samme situation som Aksel Larsen.
Så kom krigen og Stauning døde. Men kampen mod kommunisterne fortsatte jo med uformindsket styrke i modstandsbevægelsen - tro ikke andet. Det er ikke tilfældigt, at Frode Jakobsen blev minister og kommitteret for Hjemmeværnet - vi skulle sateme ikke have "små grønne mænd".
Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics