danmark ryger af problemlisten

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

danmark ryger af problemlisten

Indlæg by moniulven on Ons mar 05, 2014 3:48 pm

tjah endnu et tegn på at vi ikke for det spåede krak herhjemme. eu tager os af problemlisten

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/278102/dansk_oekonomi_ryger_ud_af_eus_obs-klasse.html

moniulven

Antal indlæg : 126

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: danmark ryger af problemlisten

Indlæg by wh on Ons mar 05, 2014 4:59 pm

Artiklen er jo rent lodret løgn!! Sponseret af Danske Banks klakører (mig), Horrorwitz, Ulrikke, gedeskæggene i EL og Pjerrot.

Der er masser af problemer i Danmark med landskadelige ponzilån .... blabla blabla .... hvis jeg ser en person blive overfaldet så skal jeg fluks omdanne ham til lirekassemand ... blabla .... jeg er nemlig stærkere end din far.

Vent bare til boligpriserne i Kbh falder til 10K/m2, Sverrig bliver dansk, aktiemarkedet falder sammen (ja for Kina, Australien, Indien, New Zealand osv ER jo faldet sammen for længst som vi alle ved). Bare vent til DB's top (mig) ryger i fængsel for omfattende svindel. Bare vent til Nordea smides ud af landet. Bare vent til alle flextumper uden undtagelse går på røven fordi de jo som bekendt ikke kan betale hverken renter eller afdrag.

Bare vent - og vent - og vent - og vent - og....

wh

Antal indlæg : 414

Vis brugerens profil

Indlæg by peter777 on Ons mar 05, 2014 6:25 pm

moniulven skrev:tjah endnu et tegn på at vi ikke for det spåede krak herhjemme. eu tager os af problemlisten

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/278102/dansk_oekonomi_ryger_ud_af_eus_obs-klasse.html

Såvidt jeg husker, er der ikke spået noget krak, selvom man da kan håbe. Jeg tror snarere indstillingen er, at boligmarkedet kommer aldrig i gang igen, altså at boligpriserne ikke får lov til at falde selvom de burde. Det betyder jo bare for mange danskere, at ideen om at bo i ejerbolig er permanent lukket. Men omvendt, at finanssektoren kan hygge sig videre. Skidt for nogle, godt for andre.

Det er vel også det de siger, når de skriver

"Tilpasningen på boligmarkedet og konsekvenserne for økonomien og stabiliteten af finanssektoren af den høje privatsektorgæld synes at være inddæmmet."

Altså, vi har fået standset prisfaldet, så nu kan finanssektoren slappe lidt mere af.
peter777

Antal indlæg : 817
Geografisk sted : Østerbro

Vis brugerens profil

Indlæg by Merkur on Ons mar 05, 2014 6:46 pm

Det lyder rigtigt godt.

Vi må ikke håbe at denne rapport fra EU komissionen er fundamentet for en afgørelse omkring flekslånene som går DK imod (med denne rapport behøver komissionen vel ikke at tage særskilt stilling til en potentiel negativ situation for DK om man vælger at følge EBA)

Merkur

Antal indlæg : 330

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Ons mar 05, 2014 8:08 pm

Merkur skrev:Det lyder rigtigt godt.

Vi må ikke håbe at denne rapport fra EU komissionen er fundamentet for en afgørelse omkring flekslånene som går DK imod (med denne rapport behøver komissionen vel ikke at tage særskilt stilling til en potentiel negativ situation for DK om man vælger at følge EBA)

Problemet er det andet, nemlig, at der er for få statsobligationer. Det samme problem har Tyskland.
Thomas

Antal indlæg : 24517

Vis brugerens profil

Indlæg by Merkur on Ons mar 05, 2014 9:18 pm

Ja det er vel også det vi forsøger at slå på!

Men, som jeg har forstået det, så er det netop dette faktum - mangel på statsobligationer - som gør at man pr 1 januar 2015 "kun" skal stille med 60 procent af kravet (med andre ord en overgangsfase ober nogle år op til 100 procent).

Merkur

Antal indlæg : 330

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Ons mar 05, 2014 10:59 pm

Merkur skrev:Ja det er vel også det vi forsøger at slå på!

Men, som jeg har forstået det, så er det netop dette faktum - mangel på statsobligationer - som gør at man pr 1 januar 2015 "kun" skal stille med 60 procent af kravet (med andre ord en overgangsfase ober nogle år op til 100 procent).
Formentlig. Men spørgsmålet er hvordan tyskerne løser problemet.
Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Tors mar 06, 2014 12:01 am

Merkur skrev:Det lyder rigtigt godt.

Vi må ikke håbe at denne rapport fra EU kommissionen er fundamentet for en afgørelse omkring flekslånene som går DK imod (med denne rapport behøver kommissionen vel ikke at tage særskilt stilling til en potentiel negativ situation for DK om man vælger at følge EBA)

Det banksvinene overser er: Når der ikke er makroøkonomiske ubalancer, så er hænderne dermed også frie til at korrigere bankerne. Dvs. det forventes en mere hårdhændet fremfærd mod bankerne.

Men igen: Det spændende bliver, hvordan man vil håndtere, at Danske Banks regnskab kan give anledning til udbytte, når der - med 6 sigtede - er tale om omfattende bedragerier - som man var vidende om, da regnskabet blev offentliggjort.

Det næste er den seneste fratræden af kredit- og risikochefen. For han er helt klart blevet fyret.
Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Sune on Tors mar 06, 2014 12:24 am

Thomas skrev:For han er helt klart blevet fyret.

Og hvad er det så lige der får dig til at drage den konklusion? Opsigelsesperioden på 10 måneder måske? Der hvor jeg kommer fra - og det er ifølge dig jo bankverdnen, hvilket jeg dog vil afvise - plejer vi dog at have væsentlig kortere opsigelsesperioder, som regel timer eller i værste fald dage. Men du har måske andre erfaringer med fyringer?

Sune

Antal indlæg : 114

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Tors mar 06, 2014 1:30 am

Sune skrev:
Thomas skrev:For han er helt klart blevet fyret.

Og hvad er det så lige der får dig til at drage den konklusion? Opsigelsesperioden på 10 måneder måske? Der hvor jeg kommer fra - og det er ifølge dig jo bankverdnen, hvilket jeg dog vil afvise - plejer vi dog at have væsentlig kortere opsigelsesperioder, som regel timer eller i værste fald dage. Men du har måske andre erfaringer med fyringer?

Nu er det ikke nødvendigvis dårligt at blive fyret - det afhænger af omstændighederne: Et gæt kunne være, at han er blevet afkrævet en underskrift på et regnskab, som han véd er bedrageri! Det er bare en mulighed.

Men det er helt sikkert, at der er ét eller andet helt ravruskende galt.

Den fyring er i sig selv ikke så interessant, men i sammenhæng med de rejste sigtelser i handelsafdelingen, så tyder noget på, at der er tråde over til de andre afdelinger. Det andet pudsige er, at der med så klokkeklart grundlag for at rejse sigtelse ikke i de forgangne uger har været mere fremgang i sagerne - officielt. Samtidig kommer så dette "afbrud" af samarbejdet - for nu at kalde det noget - efter så kort tid, at kredit- og risikochefen næppe personligt kan have været rodet ind i de konkrete sager fra 2009.
Der er så mange ting, der ikke passer sammen - og hvert sted lugter der af fængselsstraf i Klütz-klassen.
Men Du har måske erfaring med længerevarende fængselophold? Fra den ubehagelige side af gitteret? Eller rettere: Burde have haft det?
Thomas

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics