Så er Condor'en landet.

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Iqaluit, Canada.

Indlæg by Thomas on Lør feb 18, 2017 4:18 am

Der er noget mystisk her!

Den starter fra Zürich:

Published on Feb 4, 2017
Antonov Airlines | UR-82007 | Antonov An-124-100 Ruslan | Callsign: ADB/Antonov 2028 | Flight: Zurich-Iqaluit | Freight: 1 engine for Swiss Boeing 777 |

En ombytningsmotor??? Til en 777? Det er en GE-90.

Jeg kan ikke se registreringsnummeret; men lad os bare gå ud fra, at det er det samme fly - rent fysisk.

Published on Feb 4, 2017
An Antonov An-124 from Zurich landing at Iqaluit with a replacement engine for a SWISS Boeing 777-300ER

Nu er Iqaluit ikke ligefrem Kastrup - det er faktisk derude, hvor kragerne ikke alene er vendt; man véd end ikke, hvad en krage er!
Ok, den har en 8.500'-9.000' landingsbane - og er formentlig en anderkendt alternativ lufthavn.

Prøv at slå op på Google Earth: 63°45'19.60"N 68°32'39.11"V . Hvad står der? Ganske rigtigt: En Globemaster III!!!

Jeg havde ellers opgivet, at Ukraine fik deres Condor tilbage fra Rusland; men her foregår afgjort noget meget mærkeligt. At IMF kunne sende USD til Ukraine går endda - men så kan de penge sidde fast i sanktionerne. Læg mærke til, at Obama som noget af det sidste belagte Rusland med yderligere sanktioner - dvs. en penge overførsel kan ikke gå via USD - og næppe heller via EUR - direkte.

Her kommer så salget af 7-8 mia. DKK obligationer ½ % - 2027 ind i billedet. Jeg har set, at der er solgt for yderligere en milliard i ombytningsobligationer. Den ombytning er så mod 7% - 2024. En obligation, der står til at miste massivt med kursværdi, hvorfor en fornuftig pris skulle være til at opnå. De obligationer kommer formentlig fra en eller anden pensionskasse, der har haft dem i beholdningen: Holdes til udløb (ellers kan det ses i regnskabet).
Der må altså have været en betydelig merpris for at få dem lokket fra en pensionskasse; men pris er jo altid et argument.

Man KUNNE gå via DKK, CAD og så til EUR.

Men nu er vi ude i spekulationerne - langt ude; men nogen vil ikke ligefrem reklamere. Gazprom vil givetvis være i en situation, hvor de endog meget gerne vil have lånet til Ukraine kaldt tilbage. Hvad genoptagelsen af fjendtlighederne angår - jeg er ikke sikker på, at der er nogen forbindelse.
Thomas

Antal indlæg : 24799

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Zagreb

Indlæg by Thomas on Søn feb 19, 2017 10:33 pm

Ligger lige på motorvejen til Budapest.

som her

Kan være, at det er for at få dem Ukrainsk registreret - fra russisk. Det er så en testflyvning på lufthavnen - om den er anvendelig - under hvilke forhold.
Thomas

Vis brugerens profil

Torrejon?

Indlæg by Thomas on Man feb 27, 2017 4:14 pm

Ligger ikke så langt fra Madrid.

Lad så være, at der måske er en overfortolkning af entusiasten; fordi på filmen trækker den allerede kondensstriber, men så langt fra Rota ligger det altså heller ikke. Desuden er der fra enden af landingsbanen faktisk ret så god adgang til motorvejen - på Torrejon - altså.

Som jeg ser det, så er man stadig under udprøvning af: Hvad der kan lade sig gøre? Hvad der er hensigtsmæssigt at gøre?

Der kan selvfølgelig være tale om en vildledningsoperation; men så har man altså haft hænderne dybt i foret - for ikke at tale om en pæn planlægningsindsats.

Der er så heller ikke megen tvivl om, at russerne slår sig gevaldigt i tøjret mht. at udlevere de fly. Hvis de underlige kaprioler omkring statsobligationerne er en indikator, så er det kostbart for russerne.

Hvad, der er mere underligt: En oldgammel Cock på Leipzig!

Der er så en kontraktlig forpligtigelse til at have transportfly i Leipzig for Antonov Airlines.

Men det er første gang, jeg har set en Cock i Antonov Airlines bemaling. Det er så meget desto mere mærkeligt, at den overhovedet flyver. Man har så nok ikke så meget imod det, fordi det er nok den, som russerne bruger til at flytte Iskander rundt med - og jo mere man river de motorer i stykker, jo bedre.

Sidst rettet af Thomas Man feb 27, 2017 4:15 pm, rettet 1 gang
Thomas

Vis brugerens profil

Lad os se

Indlæg by Thomas on Man mar 13, 2017 4:28 pm

om Vestager ikke kan få rystet de Condor løs fra Gazprom.

Det skulle ikke undre mig.
Thomas

Vis brugerens profil

Condor på Gander.

Indlæg by Thomas on Tors mar 23, 2017 5:42 pm

Det kan godt være at jeg er skør; men der er tydeligt nogle flyentusiaster dér, der åbenbart giver en ganske god dækning af trafikken på Gander i New Foundland, Canada.

Upload dato:
19/3 2017
RA-82042
9/12 2016
UR-82009
5/8 2016
UR-82009
1/4 2016
UR-82007
3/3 2016
RA-82042
21/1 2016
RA-82078
1/12 2015
RA-82081
27/6 2015
RA-82044
8/3 2015
UR-82073
19/8 2014
RA-82079
13/5 2014
UR-82009
*) Blå: Antonov Airlines. Rød: Volga-Dnepr.

Hmmm.....
Thomas

Vis brugerens profil

Skal vi gætte på at Løkke får landet denne?

Indlæg by Thomas on Tors apr 06, 2017 3:21 am

Ros fra Ukraines præsident.

Porosjenko beskrev på pressemødet Danmark som en »nøglepartner i EU« og understregede, at han er klar til at udvide det militære samarbejde.

»Vores venner udgør en stærk og pålidelig støtte. Ikke kun i forbindelse med sanktioner over for Rusland, men også ved at motivere Rusland til at komme til forhandlingsbordet,« sagde han og sendte en direkte opfordring til Moskva:

»Stop med at dræbe ukrainere og træk jeres tropper ud af ukrainsk territorium.«

Hvornår får vi så de Condor?
Jeg har jo bemærket, at de fleste af dem tilsyneladende er kommet tilbage på Ukrainsk register.

Det var så nok det, der gjorde Trump og Mattis så glade for Løkke. De skal sgu' ikke fortælle nogen noget om, hvordan man kører et sogneråd:

IMF diskuterer næste tranche på 1 mia euro.

Poroshenko....

Altså: En C-17 koster godt 200 mio. USD. Dvs. 7 koster ca. 10 mia. kr. Der skal så laves noget ved dem: Det kunne være de 7
Cathay Pacific.
Skal vi gætte på, at de går til Storbritannien?

De har 8 Globemaster III og byggede i sin tid 10 af de skrækkelige Belfast, det skulle dække behovet. Så kan man sælge de 8 Globemaster tilbage til USA, Canada skal nu nok have et par af dem.

Med værkstedsreserve går der 7 på en eskadrille.
Det er de andre 6, jeg tænker på.
3 skulle dække dem på Pápa i Ungarn. 3 dækker så rigeligt Nordatlantens behov.

Det betyder så også, at man kan sælge en eskadrille Globemaster tilbage til USA.
Thomas

Vis brugerens profil

Hmmm....

Indlæg by Thomas on Tors aug 17, 2017 3:39 pm

Jeg har hørt om pirater, der har en papegøje som kæledyr; men....

Hvis man virkelig render rundt med en kæmpe ådselsgrib på skulderen, så er det nok ikke en person, man skal lægge sig ud med!
Thomas

Vis brugerens profil

Re: Så er Condor'en landet.

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen