500 ansatte i Fona får valget mellem at gå ned i løn eller at blive fyret

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: 500 ansatte i Fona får valget mellem at gå ned i løn eller at blive fyret

Indlæg by Gæst on Søn okt 06, 2013 12:57 pm

Jomsviking skrev:
BamsesFar skrev:
Jomsviking skrev: disse unge menneskers, ansat i ret beset ufaglærd arbejde,  luksus niveau.
Du tror vel ikke, at en Fona-medarbejder har en stor månedsløn? De er helt almindelige butiksansatte?

Problemet er nærmere, at de uanset deres løn har svært ved at skabe merværdi ift. kunder, der kan håndtere indkøb over nettet?

/BF
Nej, jeg tror ikke at de har en numerisk høj månedsløn, men jeg tror at de har en levefod relativt til f.eks. en faglærd familliefar, der ligger langt ud over "butiksansat" i sammenligning med alle andre lande (muligvis med undtagelse af Norge, Sverige)
Fordi de er nybarberede, parfumerede, har bløde hænder, ikke bruger ukvemsord, pudser skoene og tager en ren skjorte på hver morgen?

Jeg kender ikke deres lønniveau. Men jeg tvivler da på, at de kan hamle op med en håndværker. Det kan en ingeniør dårligt nok over et arbejdsliv - og så tæller vi ikke engang mulighederne for det "sorte" med?

Måske nogen her kender lønniveauet på "gulvet" i Fona?

/BF

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: 500 ansatte i Fona får valget mellem at gå ned i løn eller at blive fyret

Indlæg by Jomsviking on Søn okt 06, 2013 3:08 pm

BamsesFar skrev:
Jomsviking skrev:
BamsesFar skrev:
Jomsviking skrev: disse unge menneskers, ansat i ret beset ufaglærd arbejde,  luksus niveau.
Du tror vel ikke, at en Fona-medarbejder har en stor månedsløn? De er helt almindelige butiksansatte?

Problemet er nærmere, at de uanset deres løn har svært ved at skabe merværdi ift. kunder, der kan håndtere indkøb over nettet?

/BF
Nej, jeg tror ikke at de har en numerisk høj månedsløn, men jeg tror at de har en levefod relativt til f.eks. en faglærd familliefar, der ligger langt ud over "butiksansat" i sammenligning med alle andre lande (muligvis med undtagelse af Norge, Sverige)
Fordi de er nybarberede, parfumerede, har bløde hænder, ikke bruger ukvemsord, pudser skoene og tager en ren skjorte på hver morgen?

Jeg kender ikke deres lønniveau. Men jeg tvivler da på, at de kan hamle op med en håndværker. Det kan en ingeniør dårligt nok over et arbejdsliv - og så tæller vi ikke engang mulighederne for det "sorte" med?

Måske nogen her kender lønniveauet på "gulvet" i Fona?

/BF

Sagen er, i mine øjne, at man anvender meget ung og uerfaren arbejdskraft. Unge mennesker der ikke har stiftet famillie eller andre af de omkostningstunge ting som hører voksenlivet til.
ikke destomindre får de "fagforeningstakst", som man rent faktisk kan forsørge en famillie for.
Resultatet er unge mennesker der har et luksusniveau (dyrt tøj, dyrt elektronik, dyre vaner m.m.) som de aldrig vil kunne opretholde i "voksenlivet".
Nogle vil så mene at selvfølgelig skal de da have samme løn som de butiksansatte der er i "voksenlivet" - men skal de egentligt det?
Så vidt jeg kan se udkonkurrerer de unge mennesker de ældre (der måske faktisk ikke kan så meget andet og har brug for jobbet), og disse unge mennesker spilder deres tid på at lange dvd'ere over disken i stedet for at få en uddannelse.

Antal indlæg : 1771

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics