Skattejagt.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Skattejagt.

Indlæg by Thomas on Ons sep 11, 2013 8:38 am

Ny runde.

Jeg hæfter mig først og fremmest ved datoerne. De tiltaler, der er blevet rejst i udlandet vedrører perioden før ca. midten af 2009.
Man har rimelig sikkert fået nye analysetilgange til materialet.

Jeg vil gætte på det er det kombinerede EU - USA projekt med eftersporing af banktransaktioner, hvor USA primært er interesseret i transaktioner i forbindelse med terror og finansieringen af samme. EU's hovedinteresse er skattesvig.

Ikke sådan at forstå, at man er uinteresseret i det den anden lægger vægt på, slet ikke.

Hovedproblemet i Europa har været, at der er så mange sprog og at man har skullet bygge søgemaskiner for flere sprog.

Men man skal hæfte sig ved Wolfgang Schäubles hvæsende kritik af skattesvigere: Han gør ikke sådan noget, hvis han ikke kan bakke den uudtalte trussel op.

Hovedtrækket er, at skatteligningen er trukket op på et efterretningsmæssigt plan. Udover at være et kærkomment projekt for ellers arbejdsløse spioner og efterretningsanalytikere, så betyder det, at der kommer HELT andre ressourcer i spil. Det er enorme mængder datakraft vi taler.
Der er så også den lille sag om amerikanernes spionage i Europa. Selvfølgelig gør de det; men sagen er nok så interessant, fordi man fra Europæisk hold formentlig har set gennem fingre med det - FORDI man til gengæld har fået en bunke interessante oplysninger om skattetransaktioner.
Det er så ikke nogen ny udvikling, den har pågået de sidste 10-15 år.

Thomas

Antal indlæg : 24508

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen