DF > S

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: DF > S

Indlæg by Thomas on Fre mar 15, 2013 3:38 pm

SortKaffe skrev:
Cirb skrev:

Der er et stort tomrum for et småborgerligt pseudokonservativt parti midt i dansk politik. Der hvor CD, KF, og de konservative plejede at sidde. Et parti for pensionisterne der har deres på det tørre, men stadig synes de har "fortjent" støtte fra det offentlige, de små håndværkere og specialarbejdere der tjener halvdelen af hyren sort, men stadig synes det er for dårligt der bliver lukket skoler og hospitaler, socialpædagogen, der kalder dem "perkere" når han kommer hjem, etc. etc.

Kort sagt:
Et parti for alle de som ikke er offentligt ansatte og ej heller er ansatte i finanssektoren ?

Venlig hilsen

SortKaffe
Sådan kan Du godt formulere det......
Thomas

Antal indlæg : 24391

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by Cirb on Fre mar 15, 2013 3:43 pm

SortKaffe skrev:
Cirb skrev:

Der er et stort tomrum for et småborgerligt pseudokonservativt parti midt i dansk politik. Der hvor CD, KF, og de konservative plejede at sidde. Et parti for pensionisterne der har deres på det tørre, men stadig synes de har "fortjent" støtte fra det offentlige, de små håndværkere og specialarbejdere der tjener halvdelen af hyren sort, men stadig synes det er for dårligt der bliver lukket skoler og hospitaler, socialpædagogen, der kalder dem "perkere" når han kommer hjem, etc. etc.

Kort sagt:
Et parti for alle de som ikke er offentligt ansatte og ej heller er ansatte i finanssektoren ?

Venlig hilsen

SortKaffe

Nej, nej - der er skam rigeligt plads til offentlige ansatte i det parti , og i meget høj grad med til folk på overførselsindkomst. Specielt dem der synes de selv laver for meget og andre for lidt...
Finansansatte ville for 5 år siden være oplagte kernevælgere - idag er de lidt for oplagte prugelknaber for resten.

Det parti du spørger til findes ikke - det nærmeste bud er vel socialdemokraterne.

Mvh
Cirb

Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus

Vis brugerens profil

Indlæg by SortKaffe on Fre mar 15, 2013 4:44 pm

Cirb, det er vel ikke et spørgsmål om at arbejde lidt eller meget. Det er vel et spørgsmål om, at nogen får mere ud af "samfundskagen" end andre.

Dansk politik er efter min mening i dag domineret af partier, der som (en skjult) dagsorden har at varetage en eller flere "nyder gruppers" interesser.

De "nyder grupper" som får mest ud af den nuværende politisk / økonomiske indretning er:

1) Pensionister
2) Øvrige personer på overførselsindkomst
3) Offentligt ansatte
4) Finans ansatte
5) Liberalt ansatte som har snablen nede i kassen (stikord: Waterfront)
6) Landbrugere på EU støtte

Ikke overraskende kæmper hver "nyder gruppe" for at beskære de andre gruppers udbytte, selvfølgelig i de lønlige håb selv at få en større del af kagen.

Pt. skæres der lystigt i pensionisternes og bistandsklienternes andel, for at sikre fortsat vækst i den offentlige sektor og for at skaffe penge til de mange bankpakker.

Men der er altså også individer i samfundet som ikke passer ind i nogen af de 6 kategorier. Typisk selvstændige uden opgaver for det offentlige, håndværkere samt personer med lavtlønnede jobs.

Deres interesser varetages typisk ikke af noget politisk parti overhovedet. For deres eneste interesse er jo at få skåret i samtlige nyder gruppers kage, og få sænket skatter og afgifter markant.

Hvorfor dog betale til et system som man med statsgaranti aldrig selv får noget ud af ?
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Marovingian on Fre mar 15, 2013 6:33 pm

Thomas skrev:
Marovingian skrev:Tror næste valg kan vende op og ned på det hele ... S er i frit fald pt, de kan ryge rigtigt langt ned...

Med SFs "nedgangstempo" så ryger de helt ud.

og El og DF blir kæmpestore.
Kæreste ven: De socialdemokrater, der er tilbage kan kun gå til Venstre. Dem, der kunne gå til Tullemanden - de er gået for længe siden.

Der er ikke noget usædvanligt i at tåberne bliver ekstremister - det sker altid.

Selvfølgelig sker der ting og sager ved næste folketingsvalg - bare ikke i regeringen.

Det, der kommer nu inden sommerferien formentlig er den Mega-Olfert til Danske Bank - en de facto nationalisering, som Enhedslisten vil have MEGET svært ved at gå imod. Venstre vil formentlig undlade at stemme. De borgerlige kan ikke gøre det, fordi for mange af deres folketingsmedlemmer er personligt fanget i Danske Banks klør. Se bare, hvordan en tidligere betydningsfuld som Gemælke flyver ud fra det ene efter det andet.

Well ... jeg tror ikke mere at regeringen når at sidde hele valgperioden

S har mistet så mange stemmer at nogen af de "store" må regne med at miste deres mandater - så de begynder nok at lave ballade på forskellig vis. Nogen af dem overvejer nok allerede at starte nye partier eller skifte. En "Ny Alliance" på venstrefløjen, sådan moderat venstrefløsagtigt, ville nok ku nuppe 5% fra EL uden videre.

Det samme gælder SF. Hvis man gerne vil blive i politik som folketingsmedlem - så skal der til at ske noget!

Der er kommunalvalg i november - det vil også have konsekvenser i partiet når S bliver udraderet fuldkommen.

ELs hovedbestyrelse rasler vist også med sablen i forhold til at vælte regeringen

Marovingian

Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her

Vis brugerens profil

Indlæg by Plyds on Fre mar 15, 2013 7:23 pm

Cirb skrev:
Nærigfryns skrev:"Kæreste ven: De socialdemokrater, der er tilbage kan kun gå til Venstre. Dem, der kunne gå til Tullemanden - de er gået for længe siden"

Det er jeg ikke enig i. Hvis du lægger mærke til det er der blevet MEGET stille fra DF på den invandrerkritiske side (på trods af at man tidligere altid har gået massivt ud når man startede skydeteltet på vestegnen)
Jeg tror den bagvedliggende analyse er , at DF HAR sikret sig platformen som danmarks indvandrerkritiske parti - den platform skal bare vedligeholdes

Nu tror jeg man prøver på at suge de vælgere det generelt er enige, men er blevet skræmt væk af Pia's markante udtalelser.

Det tror jeg kan blive en særdeles effektiv strategi, især kombineret med den siddende regerings politik

Jeg er enig.

Fælles for dem alle er en overbevisning om at det hele var meget bedre i gamle dage og at det er de andres skyld. Hvornår de gamle dage var og hvem de andre helt præcist er, kan skifte lidt - men ihvertfald skal vi ud af EU og have et tættere nordisk samarbejde (selvom svenskerne stadig er nogle arrogante svin, og nordmændene nogle fjeldaber der har stjålet vores olie..)

Udfordringen for Tullemanden bliver at formulere en operationel økonomisk politik for at sådant parti i nedgangstider (det kan ikke lade sig gøre - så havde S/SF gjort det) og en operationel tilgang til EU (lettere - han kan bare gøre som Norge. Melde os ud, opstille nogle symbolske grænsebomme og modtage 2/3 af sin lovgivning fra Bruxelles uden antydningen af indflydelse).

Tulle skal nok blive minister. Jeg spår det derefter kommer til at gå ham som SF, men måske når han og V at køre landet helt i den økonomiske afgrund først.

Mvh
Cirb

Flot analyseret - og jeg tror du har meget ret i det. EL tager så maoriteten af de røde stemmer. Men hvordan kommer det til at gå med R?
Vestagers spreden ben for finsnsdrengene kommer jo til at koste?
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Vis brugerens profil

Indlæg by Cirb on Søn mar 17, 2013 5:24 pm

Plyds skrev:

Flot analyseret - og jeg tror du har meget ret i det. EL tager så maoriteten af de røde stemmer. Men hvordan kommer det til at gå med R?

Jeg kan ikke gennemskue hvad der foregår med Vestager og finansverdenen - jeg havde egentlig et håb om at hun ikke var til slag for andet end argumenter, men lige nu ser det meget grimt ud. En mulighed er at finansverden, når man får tallene, er mindst lige så grim som Thomas har hævdet - and then some...
Der er simpelthen ikke plads til at gøre noget som helst der på nogen som helst måde angriber værdien af danske finansinstitutioner. Vi er 5 min fra at være Irland (måske er vi Irland - krisen i Euro land gør bare at tyskerne lader os få lidt tid før klasket falder)..

Foreløbig ser det jo ikke ud til at have gjort det store ved deres stemmer - de ligger uændret fra valget (om det så er de samme vælgere er en anden snak - det ville jeg gerne se en statistik på). Hvis de radikale er sig selv, vil de jo være ret ligeglade med størrelsen af folketingsgruppen - det er vægten af stemmerne der tæller. Hellere være tungen på vægtskålen med 2,5 % end sidde på sidelinjen med 12 %.
IMHO så ligger de radikales naturlige størrelse ikke ret meget over de 5 % - flere vælgere er det altså ikke til en flok rabiat selvhøjtidelige bøsser, præstedøtre og folkeskolelære, der økonomisk ligger et godt stykke til højre for V og værdipolitisk til venstre for EL.
Når de ind imellem går højere op er det som regel fordi vælgerne har glemt hvad R egentlig står for. Det plejer en periode med regerings magten jo at kurere, men den her gang kan det ske at blive lidt anderledes

- Dels har S tydeligvis (selvom der bliver slået forbløffende lidt på tromme for det) vundet armlægningen om værdikampen. Der er ikke blevet lempet noget videre på flygtningen/indvandrer politikken fra DF. "Grænsen" ved Kruså er blevet kørt over af damptromle, og det var så det der kunne blive til R her. Det er så formentlig en fordel for R selv når vælgerne skal i boksen næste gang.

- Dels er der ikke noget reelt alternativ til R, hvis man vil stemme på et økonomisk ansvarligt parti i tinget. Hvor skal de vælgere der har set skriften på væggen gå hen ? V eller K ..... santa Liberal Alliance... geek Nej, vel...
Social Demokratiet Question , ja måske - men er du sikker på at linien holder hvis Corrydon og HTS falder ?

Mvh
Cirb

Vis brugerens profil

Indlæg by Thomas on Søn mar 17, 2013 6:46 pm

Cirb skrev:
Plyds skrev:

Jeg kan ikke gennemskue hvad der foregår med Vestager og finansverdenen - jeg havde egentlig et håb om at hun ikke var til slag for andet end argumenter, men lige nu ser det meget grimt ud. En mulighed er at finansverden, når man får tallene, er mindst lige så grim som Thomas har hævdet - and then some...
Der er simpelthen ikke plads til at gøre noget som helst der på nogen som helst måde angriber værdien af danske finansinstitutioner. Vi er 5 min fra at være Irland (måske er vi Irland - krisen i Euro land gør bare at tyskerne lader os få lidt tid før klasket falder)..

Jeg har også problemer med Vestager og finansverdenen; men hun har følgende problemer:

1) Kampen mod Nordea og Sverrig. Den svenske bankverden skal knækkes om ikke andet så af hensyn til eurolandene Finland, Estland, Letland og Litauen. Alene den land-for-land rapportering som bankunionsaftalen fastlægger, som vel er den egentlige grund til at Sverrig ikke kan gå med.
Det er et angreb på EUR - og en personlig fornærmelse af Tyskland.

Her skal Vestager bruge Danske Bank. Her er også al den hjælp fra Tyskland, man bare gider pege på.

2) Kampen for den fast forrentede konvertible realkredit annuitet - af den simple grund at alternativet en statsliggørelse af boliggælden er pænt over Danmarks BNP. Her skal Danske Bank knækkes sammen med de andre kreditforeninger. Det er spørgsmålet om statsgælden.

Her har Vestager brug for det svar hun har fået fra ECB: Nemlig - hvis man læser igennem - en tindrende afvisning af realkreditinstitutternes vrangforestillinger. Bevis det!
Det bevis vil medføre de nuværende realkreditinstitutters undergang. Derfor SIFI anbefalingerne om måden man afvikler finansinstitutter på.

3) Kampen mod Danske Bank og ludomanerne. Det er her Tobin-skatten kommer ind. Den giver så yderligere et problem med Jyske Bank, der har fat i landbruget.

4) Endelig vil en nedbrydning af Danske Bank mm. betyde, at der skal skaffes erhvervslivet et alternativ i form af erhvervsobligationsinstitutter til afløsning af de korte statsobligationer. De beregninger er langtfra enkle, som mine små epistler omkring rentestruktur prøver at grave i.

Det er et meget komplicere og navnlig indviklet problem, hun står med: Dels skal hun bruge bankerne til at slå hinanden ihjel, dels skal hun bygge noget nyt op samtidig med stumperne.

Der er ikke nogen tvivl om, at bankunionen er en nødvendighed.

Det er det, der gør Vestager til så central en figur. De selvhøjtidelige bøsser (er det det man i gamle dage kaldte en muskedonner?) smides ud - de skal bare i skraldespanden. Der er væsentligere ting på spil.

Problemet er, at de egentlige spørgsmål er så komplicerede, at vælgeren er faldet i søvn inden man får mikrofonen.

Jeg er så også enig i den betragtning, at DF er pendant til SF: De er nemlig ikke rabiat kriminelle som Enhedslisten - og specielt Enhedslistens landsledelse. Den "nye generation" er også kriminel; men på en anden måde.
Thomas

Antal indlæg : 24391

Vis brugerens profil

Indlæg by dkguy66 on Søn mar 17, 2013 6:49 pm

Cirb

Du glemmer den enorme gruppe af kultureliten, der er trofaste R vælgere. Folk der år efter år lever fedt af at have snablen nede i kulturkassen.

At tale om at der ikke er noget reelt alternativ til R hvis man vil stemme på et økonomisk ansvarligt parti, er vist en hjemmestrikket opfattelse. Eftersom en ansvarlig økonomisk politik kan have flere ansigter, og udføres og gennemføres på flere måder. Der er ikke kun EN måde at føre ansvarlig øk. politik.

Og den der føres pt. har intet med økonomisk ansvarlig politik. Fordi de der har nydt godt af de gode år, sender regningen til de der ikke har nydt godt af disse år, og lader dem "lide" yderligere i de dårlige år, mens de andre fortsætter med at leve godt.

Er det ansvarlig politik ? Nej fandme nej.

Og glem ikke de massive skattelettelser der siden 2009 er uddelt til de højeste løngrupper. Mens de laveste løngrupper har betalt regningen.

Og glem ikke at der sidder en meget stor gruppe af offentligt ansatte, med ret gode lønninger i 500.000+ gruppen. De har jo også modtaget de store lettelser, på trods af at de som oftest ikke er specielt "ydere".

Dette er den værste form for krisestyring jeg hidtil har set i de knap 40 år jeg kan huske tilbage.
Og det er den mest asociale politik nogen har ført de sidste 40 år.

Faktum er at efter krisen begyndte, faldt marginalskatten sjovt nok med det meste vi har set de sidste 40 år.
Mens skattetrykket for de laveste indkomster steg.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Vis brugerens profil

Indlæg by Cirb on Søn mar 17, 2013 7:25 pm

@dkguy66 - den med kulturpamperne kan jeg måske lige melde mig delvis under ( voksede op i nærheden af Rindal, så varigt skadet ...), men overordnet er vi basalt set helt uenige (her som så mange andre steder).

Hvem foreslår du så man stemmer på ? Jeg er åben for foreslag ...

Mvh
Cirb

Vis brugerens profil

Indlæg by Marovingian on Søn mar 17, 2013 9:38 pm

Cirb skrev:@dkguy66 - den med kulturpamperne kan jeg måske lige melde mig delvis under ( voksede op i nærheden af Rindal, så varigt skadet ...), men overordnet er vi basalt set helt uenige (her som så mange andre steder).

Mvh
Cirb
Du kunne ignorere partiet og stemme efter personen - f.eks. bare undgå "25 år, i gang med specialet på RUC"-typen og stemme på en med erfaring fra den virkelige verden?

Marovingian

Antal indlæg : 633
Geografisk sted : Her

Vis brugerens profil

Indlæg by dkguy66 on Søn mar 17, 2013 10:15 pm

Cirb skrev:@dkguy66 - den med kulturpamperne kan jeg måske lige melde mig delvis under ( voksede op i nærheden af Rindal, så varigt skadet ...), men overordnet er vi basalt set helt uenige (her som så mange andre steder).

Mvh
Cirb

Hvis jeg seriøst vidste hvem der i min optik var at foretrække med min stemme, havde jeg forlængst nævnt det.

Men jeg har altid selv stemt til højre for midten. Men jeg aner ikke en disse om hvad jeg ville gøre i dag.

At vi er uenige i mit skriv vedr. den hidtidige krise styring, og det fatum jeg nævner vedr. marginalskatterne og skattelettelser er rent faktisk ikke noget MAN KAN VÆRE UENIG I - eftersom enhver idiot kan slå op på DST eller SKAT og med egne øjne se marginalskatterne - med egne øjne kan se udvikling i bundskat, og bundfradrag.

Så det handler vist mere om viljen til at indrømme fakta end at påstå det fejlagtige.

dkguy66

Vis brugerens profil

Indlæg by dkguy66 on Søn mar 17, 2013 10:28 pm

Mvh
Cirb

Men ærlig talt, så mangler jeg en P Schlüter type, som statsminister. Den politik der blev ført under 80'erne, med Schlüter var en kriseøkonomi, der ikke lod nogen slippe fri for at bidrage til genopretningen, og hvor man fastholdt princippet om at de brede skuldrer måtte bøsse lidt mere i kassen end andre.

Og de "pakker" man vedtog ramte alle over en kam. Ikke som nu, hvor man grundlæggende er konfliktsky i regeringen, og nøjes med at gå efter de aller svageste - hvilket er så modbydeligt at høre, læse og se - hvor man går efter en enkelt gruppe, som SAS personalet, eller lærerne.

Men hvor man i stedet for kunne tage dialogen med ALLE offentlige ansatte om at afskaffe den gratis frokostpause, for alle de områder, der ikke direkte skal stå til rådighed 24/7.

Jeg kan hurtig udpege over 500.000 offentligt ansatte, der IKKE skal stå til rådighed 24/7, men som primært sidder ved et skrivebord, holder sin frokostpause hver eneste dag, hvor borgerkontakten lukker kl 12, eller hvor man uden problemer kan lade en gruppe betale egen frokost selv.

Den besparelse på det offentlige område vil være så væsentlig større end de nuværende reformer man påtænker give i provenue.

Blot for at nævne ET område.

dkguy66

Vis brugerens profil

Indlæg by Cirb on Søn mar 17, 2013 11:00 pm

dkguy66 skrev:

Mvh
Cirb

Hvis jeg seriøst vidste hvem der i min optik var at foretrække med min stemme, havde jeg forlængst nævnt det.

Men jeg har altid selv stemt til højre for midten. Men jeg aner ikke en disse om hvad jeg ville gøre i dag.

At vi er uenige i mit skriv vedr. den hidtidige krise styring, og det fatum jeg nævner vedr. marginalskatterne og skattelettelser er rent faktisk ikke noget MAN KAN VÆRE UENIG I - eftersom enhver idiot kan slå op på DST eller SKAT og med egne øjne se marginalskatterne - med egne øjne kan se udvikling i bundskat, og bundfradrag.

Så det handler vist mere om viljen til at indrømme fakta end at påstå det fejlagtige.

Stråmand.

Jeg skrev ikke noget om fejlagtighed i dine udtalelser - jeg skrev, at jeg var uenig med dig. Det giver det sjældent mening at være uenig i fakta,men du nøjedes ikke med fakta. Du kom også med nogle meget værdiladede og subjektive tolkninger af de fakta. Mit udsagn gik herpå. Det synes jeg fremgår klart.

Mvh
Cirb

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen